سفر معاون علمی و فناوری رییس جمهوری، معاونین وزارت نیرو، وزارت جهاد کشاوری و معاون سازمان اداری استخدامی کشور به گلستان، معرفی یازده مدیر میانی استان بعنوان مقصر وقوع سیل به دادسرا و سقوط تیم فوتبال ساحلی ملوان بندرگز به دسته یک از جمله رویدادهای خبری گلستان در هفته گذشته بود.

رویدادهای خبری گلستان در هفته گذشته

گزارش گلستان ۲۴؛ معاون علمی و فناوری رییس جمهوری و رییس بنیاد ملی نخبگان  در سفر یکروزه به گلستان از شرکت های دانش بنیان نیاک، پویندگان پزشکی پردیس، کیمیا پژوهان خاور شیمی و محل های پیشنهادی برای ایجاد مراکز نوآوری سلامت و فناوری حوزه بهداشت استان، کارخانه نوآوری گرگان و گنبد و مرکز نوآوری دانشگاه آزاد علی آباد کتول دیدن کرد.

سورنا ستاری در این سفر گفت: نیروی انسانی نخبه و با استعداد بهترین ابزار برای توسعه کشور در بخش‌های مختلف است که باید این موضوع مورد توجه و حمایت قرار گیرد. 

معاون علم و فناوری رییس جمهوری افزود: در سال های اخیر دولت حمایت فراوانی از رونق صنایع دانش بنیان انجام داده و در نتیجه این پشتیبانی ها، ۴۰۰ شرکت محصولات دارای قابلیت صادرات تولید کرده و سال قبل توانستند ۹۰۰ میلیارد ریال ارز را با فروش محصولات وارد کشور کنند.

**

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی وزیر نیرو نیز با حضور در گرگان از برخی پروژه های عمرانی این حوزه مانند لایروبی رودخانه های گرگانرود و قره سو و نیز تصفیه خانه گرگان دیدن کرد.

 محسن بختیار گفت: وزارت نیرو در هنگام سیل ۱۶۰کیلومتر از رودخانه های گلستان را لایروبی کرده و قرار است ۱۶۰کیلومتر دیگر با تأمین اعتبار لایروبی شود.

**

معاون وزیر جهاد کشاورزی و رییس سازمان شیلات ایران با حضور در گلستان و سرکشی از سایت پرورش میگوی گمیشان از آخرین مراحل صید و بهره برداری میگو در این مجتمع دیدن کرد.

رییس سازمان شیلات ایران همچنین با اشاره به وقوع بیماری لکه سفید در بخش های از این مجتمع گفت که با اطلاع از وجود بیماری لکه سفید و پس از کم کردن تمامی آسیب ها، مسیر توسعه مجمتع میگو گُمیشان با احتیاط کامل ادامه خواهد یافت.

**
 معاون نوسازی اداری سازمان اداری و استخدامی کشور در جشنواره شهید رجایی گلستان گفت:‌ اصلاح نظام اداری و گرایش به سوی صرفه‌جویی در زمان جنگ اقتصادی فعلی ضروری است.

علاالدین رفیع‌زاده در گرگان اظهار داشت : تامین هزینه های اجرای نظام اداری با حرکت به سوی صرفه جویی، کاهش یافته و راندمان عمومی را ارتقا می دهد.

وی افزود: صرفه جویی مورد نظر در اصلاح نظام اداری به کاهش اقلام مصرفی مانند کاغذ و تجهیزات محدود نمی شود بلکه باید با اصلاح فرآیندهای خدمات دهی به مردم موجب شکل گیری نظام اداری روان و کم هزینه در کشور شویم .

**

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گلستان، با اشاره به این که رویش گیاهان در تمامی آثار تاریخی وجود دارد و با توجه به شرایط اقلیمی و رطوبت زیاد استان گفت: مناقصه نصب داربست برای از بین بردن گیاهان خودرو بر روی برج قابوس برگزار و پیمانکار آن انتخاب شده و از چند روز آینده عملیات از بین بردن گیاهان توسط متخصصین آغاز می‌شود.

هفته گذشته عکسی از مرتفع ترین برج آجری جهان در فضای مجازی دست به دست ‌شد که در آن بر روی گنبد مخروطی یا همان کلاهک برج گنبد کاووس علف‌های هرز سبز شده است.

 

در گذشته انواع بوته‌ها مانند اسپند، هندوانه ابوجهل و خارشتر در برج قابوس رشد می‌کرد که بعد از مرمت سال ۹۶، امسال ۹۹ درصد گیاه قابل مشاهده بر روی برج بوته گیاه سلمه تره است و جلوی رشد دیگر بوته‌ها گرفته شده است.

سبزی علف‌های هرز روی گنبد مخروطی گنبد قابوس در طول سال‌های گذشته بسیار محدود بود، اما از نوروز امسال این علف‌ها به سرعت رشد کرده‌اند.

 **

دادستان عمومی و انقلاب گرگان در خصوص رسیدگی به پرونده مقصران سیل استان گلستان گفت : تاکنون ۱۱ مدیر میانی به دادسرا احضار شدند.

حجت الاسلام سیدرضا سیدحسینی اظهار داشت: این افراد در نتیجه تحقیقات و گزارش کارشناسان سازمان بازرسی متهم شناخته شدند و متعاقب آن به دادسرا احضار و هم اکنون پرونده مربوطه در اختیار بازپرس است تا پس از تکمیل بازجویی و صدور کیفرخواست برای صدور رای به دادگاه معرفی شوند.

وی اتهام این افراد را اهمال (سهل انگاری) در انجام وظیفه قانونی و تضییع حقوق بیت المال و عامه عنوان کرد و گفت: از ۱۱ مدیر احضار شده هفت نفر در حوزه آب و آب منطقه ای، سه نفر از مدیران بنیاد مسکن و یک نفر از شرکت گاز هستند که به وظایف خود عمل نکرده اند.

**

تیم فوتبال ساحلی ملوان بندرگز در پایان فصل توام با ناکامی فراوان، کسب نتایج ضعیف و پذیرش شکست‌های متوالی، پس از ده سال حضور در سطح نخست رقابتهای این رشته به لیگ دسته اول فوتبال ساحلی کشور سقوط کرد.

تنها نماینده گلستان در لیگ برتر فوتبال ساحلی کشور در این فصل ۵ برد، ۱۷ شکست و ۱۴ امتیاز داشت و لیگ را با قرار گرفتن در رده یازدهم به پایان برد.

**

معاون پژوهش و فناوری پژوهشگاه ملی اقیانوس شناسی و علوم جوی کشور در گرگان در خصوص آخرین وضعیت خلیج گرگان گفت :هر چند خلیج گرگان زیر فشار فعالیت مخرب محیطی از جمله رهاسازی فاضلاب خانگی و کشاورزی قرار دارد اما خطر خشکسالی این پهنه آبی را تهدید نمی‌کند.

حمید علیزاده در کارگاه تخصصی خلیج گرگان با حضور جمعی از دانشگاهیان، کارشناسان و مدیران گلستان اظهار داشت: بر اساس فرضیه‌هایی مانند احتمال نجات خلیج در صورت لایروبی کانال خزینی نمی توان برای احیای خلیج گرگان تصمیم گیری کرد و این کار به مطالعات عمیق و بررسی همه جوانب احتیاج دارد.

معاون پژوهش و فناوری پژوهشگاه ملی اقیانوس شناسی و علوم جوی پیشنهاد کرد: برای مطالعه دقیق راه‌های احیای خلیج گرگان، کارگروهی متشکل از استانداری، جامعه علمی و دانشگاه‌های داخل و خارج از گلستان با محوریت دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان تشکیل شود و همه فرضیه ها و راه حل‌های موجود را به طور دقیق مطالعه کنند.

**

رییس جمعیت هلال احمر گنبدگاووس از آغاز توزیع هشت هزار بسته نوشت‌افزار بین دانش آموزان نیازمند توسط نیکوکار گنبدی و عضو داوطلب این جمعیت در آستانه بازگشایی مدارس خبر داد.

 

اصغر نودهی اظهار داشت: حاج محمد شهرکی نیکوکار گنبدی همچون سال‌های گذشته، توزیع بسته‌های آماده شده نوشت‌افزار بین دانش‌آموزان نیازمند و نیز دانش‌آموزان سیل‌زده شهرهای مختلف استان را از طریق آموزش و پرورش، بهزیستی، کمیته امداد و انجمن حمایت از زندانیان آغاز کرد.

ایرنا

ارسال نظر

آخرین اخبار