رحیمی گفت: در حال حاضر از بین ۱۱۱ روستای شهرستان کلاله ۹۹ روستای این شهرستان از نعمت گاز بهره مند هستند و هفت روستای این شهرستان گاز ندارند.

۷ روستای شهرستان کلاله از نعمت گاز طبیعی محروم هستند

به گزارش گلستان ۲۴؛ «محمد رحیم رحیمی» در گفتگو با خبرنگار  خبرگزاری شبستان در گرگان، با اشاره به محرومیت هفت روستای کلاله از نعمت گاز گفت: ما در 40 سال پس از پیروزی انقلاب اسلامی نهضتی را آغاز کردیم و به دنبال آن درصدد بودیم شبکه گازرسانی را در همه نقاط کشور و برای مصرف کنندگان مختلف اعم از خانگی، تولیدی، صنعتی، تجاری و روستائیان ایجاد کنیم.

 

مدیرعامل شرکت گاز استان گلستان با بیان اینکه گاز علاوه بر دسترس بودن، سوختی پاک محسوب می شود و آسیب آن به محیط زیست کمتر است، افزود: برای گازرسانی به روستاها فاکتورهایی را در نظر می‎گیریم از طرفی هر سال بودجه مشخصی برای گازرسانی به روستاها و ... به شرکت گاز گلستان اختصاص می یابد که همه این مسائل لحاظ می شود.

 

رحیمی ادامه داد: در حال حاضر با تلاش های صورت گرفته از بین 111 روستای شهرستان کلاله 99 روستای این شهرستان از نعمت گاز بهره مند هستند و هفت روستای محروم از گاز کلاله بُعد مسافت زیادی نسبت به مرکز شهرستان دارند که با توجه به این مسئله باید هزینه های زیادی را برای گازرسانی صرف کرد.

 

وی اذعان کرد: در این هفت روستای کلاله با توجه به بُعد خانوار و جمعیت این روستاها شبکه گازرسانی باید در مسافت زیادی انجام شود و از لحاظ فاکتور درصدی به ازای هر خانوار هزینه بالایی نیاز دارد به همین دلیل گازرسانی به این روستاها در فاکتورهای اولیه ما قرار نگرفته است.

 

مدیرعامل شرکت گاز استان گلستان با اشاره به اینکه امیدواریم در سال های آینده با تخصیص بودجه بتوانیم گازرسانی به این هفت روستای کلاله را در دستور کار قرار دهیم، یادآور شد: حدود 96 درصد جمعیت روستایی استان گلستان از نعمت گاز بهره مند هستند و ما پیگیر گازرسانی به روستاهای مرزی هستیم و گازرسانی به این روستاها را به عنوان اولویت کاری خود می دانیم.

 

رحیمی با بیان اینکه باید هفت روستای محروم از گاز کلاله در سال ۹۹ برای گازرسانی در اولویت قرار بگیرند و خاطرنشان کرد: گازرسانی بستری برای رشد واحدهای تولیدی و گردشگری است به همین دلیل ما پیگیر گازرسانی به این روستاها هستیم.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار