بسیاری از مسافران از شاهکار مهندسی که ورودی محور رستوران ها در غرب گرگان و میدان مفتح به وجود آمده گله مند هستند و می گویند برای اینکه با خانواده به رستوران برسند باید جان خود را با گردش به راست به خطر بیندازند.

بی تدبیری یا ویژه بینی؛ نان رستوران داران گرگان آجر شد/ سردرگمی مشتریان رستوران از شاهکار مهندسی راه

به گزارش گلستان ۲۴؛ کارآفرین بودن با وجود تلاطم بازار و گرانی و مواد اولیه دل شیر می خواهد و باید حاتم بود که در این برهه زمانی سرمایه گذاری کرد و اگر کور سوی امیدی از سوی مسئولان نباشد قطعا هیچ آجری روی آجر برای ایجاد یک بنگاه اقتصادی نمی رود.

 

در این شرایط بسیاری از اصناف بساط خود را جمع کردند و بسیاری از کارخانجات با کمترین ظرفیت فعالیت می کنند و در این میان صنف رستوران داران بیشترین آسیب را دیدند، بسیاری از این رستوران داران در گرگان مثل آقای یزدانی معتقد هستند که جای این زخم های اقتصادی خوب شدنی است ولی آن چیزی که نمک به زخم مشکلات اقتصادی ما می زند موانعی است که بر سر راه کسب و کارشان به وجود آمده است.

 

در حالی که در تهران گزارشی از تغییر کاربری بسیاری از رستوران ها ارائه شده ولی افرادی همچون آسیایی ها، یزدانی ها و قریشی ها تنها با عشق خدمت به مردم و توسعه استان سرسبز گلستان این روزهای سخت اقتصادی را پشت سر می گذارند و انتظار دارند که مسئولان به دادشان برسند و نسبت به بی عدالتی سکوت نکنند.

 

از سویی استان گلستان به ویژه گرگان یکی از مناطق با پذیرش گردشگر زیاد است و جمع شدن بساط رستوران ها به ویژه در مسیر ورودی گرگان که در حال تبدیل شدن به  راسته رستوران داران گرگان بود می تواند خسارت جبران ناپذیری از جذب گردشگر و توریست در این منطقه رقم بزند.

 

 

بسیاری از مسافران نیز از شاهکار مهندسی که در این محور گرگان به وجود آمده گلایه مند هستند و می گویند برای اینکه با خانواده در گرگان به یک رستوران برسند باید جان خود را با گردش به راست به خطر بیندازیم.

 

بسیاری از مسافران برای اینکه به راسته رستوران داران گرگان که در محور ترمینال به پمپ بنزین قرار دارد برسند باید یا گردش به راست پر خطر داشته باشند و یا باید از دومینوی ورودی ترمینال و مسیر جاده زنگیان و گذراندن میدان کوچک در این منطقه که برای بسیاری از مسافران ناشناخته است وارد محور رستوران داران شوند و این مهم منجر به آن شده که نان بسیاری از رستوران داران گرگان در این محور آجر شود.

 

از سویی دیگر رستوران داران در این منطقه نیز از این ابتکار عمل که منجر به ویژه بینی برای یک یا دو رستوران در این منطقه شده گلایه مند هستند و انتظار دارند که این بلوار در این مسیر برداشته شود و یا اینکه مسیری که در ابتدای سال 97 به بهانه گردش به راست خودرو بلوار کشی شده را باز کنند و برای آنها سوال است که اگر این ورودی منع قانونی داشته چرا ورودی در ابتدای محور میدان پمپ بنزین که پر خطرتر است باز مانده است.

 

حالا بسیاری از رستوران داران در این منطقه به فکر اجاره ملک خود افتادند و از سویی افرادی هم که به این املاک را اجاره می کنند با چنین موانعی با خطر ورشکستگی رو به رو می شوند.

 

«علی یزدانی» یکی از رستوران دارن در این محور در این خصوص می گوید: تقریبا نزدیک به 35 سال است که در این صنف مشغول به فعالیت هستم و در این مدت همه چیز را برای خود نخواستم و تلاش کردم که قفل های زندگی افرادی که به نام معتاد از جامعه طرد شده بودند را باز کنم ولی با این ابتکار عمل مسئولان به کسب و کار ما قفل زدند و اقتصاد ما را با چالش رو به رو کردند.

 

وی تصریح کرد: هیچ جای دنیا را پیدا نمی کنید که لاین تند روی آن به یک بلوار دو طرفه تبدیل شود و لذا به دلیل این نقص شاهد تصادفات زیادی در این منطقه هستیم و در برخی فصول نیز ترافیک سنگینی در این محور حاکم می شود و سوال اینجا است که چرا باید چنین تخلفی آشکار و کاملاً قانونی در این منطقه اتفاق بیفتد.

 

۶۰ درصد از مشتریان رستوران را از دست دادیم 

این رستوران دار گلستانی می گوید: در ابتدای سال 97 این محور باز بود و پس از آنکه این محور بسته شد تقریبا 60 درصد از مشتریان خود را از دست دادیم و علت آن است که بسیاری از مشتریان و مسافران برای رسیدن به رستوران با مشکلات زیادی روبه رو هستند.

 

یزدانی تاکید کرد: تنها در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری و کمک به حل مشکلات آسیب های اجتماعی در طول این سالها اشتغال برای 50 نفر از افرادی که از اعتیاد رهایی یافته بودند به وجود آوردم و همیشه تلاش کردم که در تخصصی که دارم در هر جای استان گره ای وجود داشته باز کنم و لذا این مکان را اجاره و در این محور رستوران راه اندازی کردم.

 

 

 

«غلامرضا آسیایی» یکی دیگر از رستوران داران این منطقه می گوید: نزدیک 10 واحد صنفی در این منطقه فعال است و تنها برخی از همکاران ما که بریدگی رو به روی آنها باز شده چرخشان می چرخد و شاید از نزدیک به 50  مشتری که برای آنها می رود یک نفر سهم ما می شود.

 

وی تصریح کرد: ما نیز مالیات، عوارض وشهرداری  پرداخت می کنیم و چرا باید شرایط ما به گونه ای باشد که کاسبی ما کساد شود.

 

این رستوران دار یادآور شد: اگر گردش به راست تخلف است برای همکاران ما نیز تخلف است و یا این بلوار برداشته شود و یا اینکه ورودی محور از سوی زنگی محله باز شود.

 

در ساعت اوج کار رستوران مشتری نداریم

«عبدالعزیز قریشی» یکی از رستوران داران با نشان دادن ساعت خود بیان کرد: در ساعت اوج پذیرش مشتری هستیم ولی من یک مشتری هم در رستوران خود ندارم و درخواست دارم مسئولان سنگ پیش پای ما نیندازند و این مسیر را بازگشایی کنند.

 

وی متذکر شد: نزدیک دو سال است که این مجموعه را راه اندازی کردم و در زمانی که ورودی در رو به روی مجموعه ما وجود داشت مشتریان خوبی داشتیم ولی از زمانی که با بلوار این ورودی مسدود شده وضعیت اقتصادی ما بهم ریخته است.

 

این رستوران دار بیان کرد: حال برای اینکه مسافران و مشتریان به رستوران ما بیایند از ورودی ترمینال وارد مسیر شوند که بسیاری از این افراد به دلیل عدم آگاهی صرف نظر می کنند.

/شبستان

ارسال نظر

آخرین اخبار