بیکی گفت: راهپیمایی اربعین یکی از راهبردی ترین سیاست های موثر جهان اسلام است و نقش اساسی در به پیروزی رساندن تمدن اسلامی دارد.

راهپیمایی اربعین یکی از راهبردی ترین سیاست های موثر جهان اسلام است

به گزارش گلستان ۲۴؛ راهپیمایی اربعین یکی از راهبردی ترین سیاست های موثر جهان اسلام است. اگر نگاهی داشته باشیم به تاریخ و حوادث جهان اسلام مخصوصا در یکصد سال اخیر، درخواهیم یافت که یکی از علل کم فروغی تمدن اسلامی نداشتن یک خط مشی و یک راهبرد هماهنگ در جهان اسلام است.

 

«مهدی بیکی» مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان گلستان در گفتگوی تفضیلی در این باره به خبرنگار خبرگزاری شبستان گفت: تفرقه در عمل، بی هویتی در افکار، عدم قیام در مقابل جور و ستم زمانه باعث شده بود که از اسلام احکام و نامی در کتب بیشتر باقی نماند هرچند که به طور جسته و گریخته در بعضی از مقاطع تاریخ برخی از مصلحین و بیدارگران اسلامی به روشنگری می پرداختند و بعضا نیز قیام می کردند ولی هیچکدام به یک نتیجه دلخواه نمی رسیدند و توسط حکومت های جور به انزوا کشانده می شدند.

 

اگر بخواهیم علت عدم توفیق آنها را بررسی کنیم پی می بریم که دلایل این عدم موفقیت 1- نداشتن یک رهبری واحد در جهان اسلام 2- نداشتن عده و عُده 3- تفرقه و تشطط آرا و افکار 4- نفوذپذیری از طرف سرویس های جاسوسی 5- عدم یک راهبرد صحیح و مشخص در برنامه ریزی و عدم استفاده از علم و ثروت بود اما با پیروزی انقلاب اسلامی ایران به رهبری شخصیتی جامع الاطراف و سیاستمداری دیندار (حضرت امام خمینی (رحمه الله علیه)) بسیاری از معادلات تغییر کرد و باعث شد که بسیاری از تحلیلگران سیاسی در یک شوک تحلیلی قرار بگیرند و انقلاب اسلامی ایران را آغازگر یک تحول جدید در جهان بدانند و این مسئله باعث شد که برخی از کشورهای غربی و آمریکایی درصدد برآیند که به انحاء مختلف و شیوه های متفاوت جلوی این حرکت اسلامی را بگیرند. اما به فضل الهی در سیاست های عملی خود ناکام ماندند.

 

اما اینک در جغرافیای سیاسی جهان اسلام، ایران یک نقش محوری دارد که می تواند با ایفاء نقش خوب خود ایجادگر یک تمدن جدید اسلامی در جهان باشد و لبه تیز شمشیر تمدن اسلامی را به طرف نظام سلطه و استکبار جهانی بگیرد.

بر همین اساس برای ایجاد این تمدن بزرگ اسلامی نیازمند این است که موانع را از سر راه بردارد و نسبت به بیدارگری جهان اسلام همت گمارد.

 

یکی از ظرفیت های خوبی که هم به وحدت جهان اسلام کمک می کند و هم زمینه ساز بیداری اسلامی در جهان می شود اجتماع عظیم و میلیونی اربعین است که مردم جهان اسلام حول شخصیت بزرگی گرد می آیند و به سمت امام و رهبری حرکت می کنند که خودش پیشتاز این قیام بوده است و در این راه خودش و خانواده اش را جهت احیاء اسلام و اصلاح جامعه فدا کرده است.

 

باید یقین کرد و هیچ شکی به خود راه نداد که راهپیمایی اربعین همانطور که در روایات آمده است، به عنوان یکی از علامات مومن است و نقش اساسی در به پیروزی رساندن تمدن اسلامی دارد.

باید هوشیار بود که حتما بسیاری از سران دول غربی و بزرگان نظام سلطه منافع و مطامع خود را در خطر می بیند و حتما برای از میان برداشتن این رخداد عظیم دینی سیاست هایی را اتخاذ می کنند تا این وسیله تمدن ساز را از بین ببرند.

 

امروز وظیفه تمام اندیشمندان، سیاستمداران و صاحبان فکر، فرهنگ و هنر است که به این جنبش بزرگ و حرکت عظیم مردمی کمک کنند و نقششان همانند رهبران نامرئی در جامعه ایفاء کنند تا نهضت حسینی روز به روز رساتر و پرنفوذتر تاثیراتش را بگذارد.

/شبستان

ارسال نظر

آخرین اخبار