در سایه بی‌توجهی ادامه‌دار مسئولان فرهنگی؛

مشاهده صحنه‌هایی چون استفاده از لباس‌خواب در روی سن و رابطه عاشقانه دو دختر و درعین حال توجه به معشوقه‌ای واحد تنها نمای کوچک ترسیمی از نمایشنامه ایست که در این اثر شاهد هستیم.

تئاتر شرم آور و هنجارشکن این بار در مشهد +تصاویر

به گزارش گلستان 24، در سایه بی‌توجهی ادامه‌دار مسئولان فرهنگی،  شهری که قرار است تبدیل به پایتخت معنوی جهان اسلام شود، نمایشنامه‌ای به روی صحنه می‌رود که حتی نوشتن از آن‌هم دستمایه‌هایی از سانسور را با خود به همراه دارد. مشاهده صحنه‌هایی چون استفاده از لباس‌خواب در روی سن و رابطه عاشقانه  دو دختر و درعین حال توجه به معشوقه‌ای واحد تنها نمای کوچک ترسیمی از نمایشنامه ایست که در این اثر شاهد هستیم.


"نمایشگاه لودلو" از اولین آثار لنفورد ویلسون نمایشنامه‌نویس آمریکایی است که در سال 1965 و برای اجرا در کافه‌های امریکا نوشته شد. حال چه نکته‌ای باعث می‌شود که این نمایشنامه برای اجرا آن‌هم در مجتمع امام رضا(ع) شهر مقدس مشهد انتخاب و در مراحل بازبینی تائید شود، خود جای بسی سؤال دارد.

 

"نمایشگاه لودلو" داستان دو دختر هم‌خانه‌ است. شخصیتی به اسم راشل در اصل دختری است جذاب، بی‌پروا که با هنجارهای اجتماعی زمان خود به مبارزه و انتقاد برمی‌خیزد و شخصیت دیگر داستان اگنس دختری ساده و خجالتی است و به بیانی دیگر رفتاری شرقی دارد. کارگردان در تلاش است شخصیت هنجارشکن داستان را فردی عاقل نشان می‌دهد.

 

با دیدن صحنه‌های استفاده از لباس‌خواب توسط  دو بازیگر دختر این نمایشنامه درنهایت باید گفت داستان به‌صورت ناآگاهانه و شاید آگاهانه و به‌صورت کاملاً غرض ورزانه و با اجرای بی‌هویت و استفاده از متن ضعیف وعبورازخط قرمزها و تابوشکنی‌های ضد ایرانی - اسلامی سعی در به سخره گرفتن ماهیت اصلی دختران معتقد به اصالت حجاب دارد.

 

متأسفانه زیر پا گذاشتن شئونات اخلاقی و رسیدن به مدلی جدید از فرهنگ وارداتی غربی و هتک حرمت و دریدن فرهنگ ایران اسلامی عزیزمان بیش از هر چیز قابل‌تأمل و نقطه دردناک این‌گونه نمایشنامه‌هاست .نمایشنامه‌هایی که بابی فکری و بی‌هویتی کارگردانانی تازه‌کار شکل می‌گیرد و فحوای محتوایی این اجراها  نتیجه‌ای جز ضربه به پیکره تمدن هزاران ساله ایرانی نیست.

 


هرچند در مقدمه این مطب جای شرحی کوتاه  بر فضای تئاتر شهر مشهد و عده قلیلی از اهالی بی‌قیدوبند آن‌هم خالی است که متأسفانه فعلاً از درج آن به لحاظ حفظ عفت کلام و رعایت حریم‌های اخلاقی به جهت استفاده از دیالوگ‌ها و حرکات و سکنات مبتذل و مستهجن در جلوی درب‌های ورودی و البته داخل سالن معذوریم.

 

در انتها بازهم به همان جمله اول رجوع می می‌کنیم و باید بگوییم در سایه خوش‌خیالی و خواب‌آلودگی مسئولان فرهنگی شهرمان و متولیان امروز تئاتر مشهد، عده‌ای  شبه هنرمند تئاتری در حال نابودی کلام و زیرپاگذاشتن شئون اخلاقی و عناصری همچون غیرت و هویت دینی و ایرانی ما هستند و خواب زمستانی شما همچنان ادامه دارد.


بهتر بگوییم همان تأکیداتی که امام امت و رهبر عزیزمان مبنی بر شناخت راه‌های نفوذ تهاجم فرهنگی داشتند امروز نادیده گرفته‌شده و دشمن به‌ظاهر دوست آرام‌آرام از پنجره‌ای به نام هنر داخل آمده و بی‌عفتی حرمت‌شکنی را در روح و جان جوانان ما نفوذ می‌دهد.

 

آیا کسی از مسئولان خبری دارد؟ لطفاً صدای ما را به گوششان برسانید...

 

 

 

 

 

 

قاصد نیوز

 

ارسال نظر

آخرین اخبار