شهرکی گفت: متاسفانه زیرساخت ها و امکانات استان جوابگوی فعالیت های ورزشی معلولان نیست و خانواده ها و معلولان انتظار دارند که دغدغه آنها برای ورزش مسائل مالی نباشد.

زیرساخت های گلستان جوابگوی نیازهای ورزشی معلولان و جانبازان نیست

به گزارش گلستان ۲۴؛ «محمد شهرکی» در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: نرم معلولیت در استان گلستان از میانگین کشوری بالاتر است و میانگین نرخ معلولیت در استان گلستان 2.7 درصد عنوان شده و به این تعداد باید 12 هزار جانباز سرافراز نیز در این استان افزوده شود.

 

کارشناس ورزشی جانبازان و معلولان استان گلستان ادامه داد: متاسفانه زیرساخت ها و امکانات استان جوابگوی این میزان معلول برای فعالیت های ورزشی نیست و خانواده ها و معلولان انتظار دارند که دغدغه آنها برای ورزش مسائل مالی نباشد.

 

شهرکی یادآور شد: انتظار داریم مدیران استانی دیدگاه آنها تغییر کند و به ورزش جانبازان و معلولان نگاه ویژه داشته باشند و مثل سایر کشورها شرایط خاص و ویژه برای معلولان در نظر بگیرند.

 

وی بیان کرد: خانواده ها اطلاعات کافی برای فوائد ورزش برای معلولان ندارند و لذا به این امر ترغیب نمی شوند که فرزندان خود را به میادین ورزشی بیاورند.

 

کارشناس ورزشی جانبازان و معلولان تاکید کرد: رسانه ها می توانند در ترویج ورزش معلولان نقش آفرینی کند، در مدارس دانش آموزان با استعدادی داریم ولی مربی ماهر برای آموزش این دانش آموزان وجود ندارد.

 

شهرکی افزود: از آموزش و پرورش درخواست داریم که دوره های آموزشی را برای همکاران خود در رشته تربیت بدنی در نظر بگیرد.

/شبستان

ارسال نظر

آخرین اخبار