نماینده مردم گرگان و آق‌قلا در مجلس در مورد ضرورت اخلاق سیاسی گفت: اینکه هر کسی احساس کند هر چه می‌گوید درست و برحق است موجب توهین به دیگران خواهد شد.

تربتی‌نژاد: سیاست‌ورزی باید بر اساس دیانت باشد

به گزارش گلستان ۲۴؛ نورمحمد تربتی‌نژاد در گفت‌وگو با ایسنا در مورد ضرورت رعایت اخلاق سیاسی در گشور گفت: نظام و حکومت با با سایر نظام‌ها و حکومت‌ها فرق می‌کند. جمهوری اسلامی ایران بر ارزش‌های خاصی مبتنی است. همانطور که حضرت امام خمینی(ره) فرمودند،‌ سیاست ما عین دیانت ما است. بنابراین سیاست‌ورزی عمل پسندیده‌ای است اما باید بر اساس دیانت باشد.

نماینده مردم گرگان و آق‌قلا در مجلس ادامه داد: گاهی مسئولان در دولت و مجلس بی‌اخلاقی سیاسی می کنند که به نظرم باید بیشتر رعایت کنند. مسئولان باید منصفانه برخورد کرده و مناقشات باید جدا از هرگونه حب و بغض صورت بگیرد. رعایت اخلاق سیاسی تا حد امر به معروف پسندیده است. اینکه فردی بخواهد کسی را از صحنه حذف کند یا در برخوردها اغراض شخصی داشته باشد، قابل قبول نیست.

این عضو کمیسیون کشاورزی مجلس افزود: گاهی اوقات این مناقشات سیاسی و کم‌لطفی‌ها در سطح کسانی اتفاق می‌افتد که حکم استادی برگردن ما دارند. من در جایگاهی نیستم که آنها را نصیحت کنم لذا آنها باید اخلاق را در چارچوب اسلامی رعایت کنند. مردم به بزرگان جامعه نگاه می‌کنند. ما نباید جامعه را دچار تلاطم کنیم.

تربتی‌نژاد در پاسخ به این پرسش که داخلاقی با اعتراض سیاسی چه فرقی دارد؟ گفت: تضارب آراء سیاسی هیچ اشکالی ندارد. هر سه قوه می‌توانند با هم اختلاف سیاسی داشته باشند. نکته اینجاست که اظهار این اختلافات باید همراه با اخلاق اسلامی باشد. هدف از ابراز اختلاف نظر یا انتقاد توسعه جامعه است. اگر این ابراز نظرها در چارچوب اخلاق اسلامی باشد، موجب اصلاح جامعه می‌شود.

وی در پایان با بیان اینکه «سیاست‌زدگی را باید کنار گذاشت» اظهار کرد: اینکه هر کسی احساس کند هر چه می‌گوید درست و برحق است موجب توهین به دیگران خواهد شد. ما نباید خودمان را محور قرار دهیم. به نظر من آقای لاریجانی از آنجا که تجربه زیادی در اداره مجلس دارند،‌ آئین‌نامه داخلی را به خوبی رعایت می‌کنند. قرار نیست که هر کسی هر چه گفت به کرسی بشیند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار