مرحله استانی بیست و دومین جشنواره قصه‌گویی شامگاه دیشب سه‌شنبه پس از رقابت ۳۶ نفر در سه بخش صحنه‌ای "زنان و مردان، نوجوانان و پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها" با شناخت نفرات برتر در گرگان به کار خود پایان داد.

برگزیدگان جشنواره قصه‌گویی گلستان معرفی شدند

به گزارش گلستان ۲۴؛ با نظر داوران و ارزیابان  ۵ نفر از بخش زنان و مردان، ۳ نفر از بخش دختر و پسر و ۳ نفر از بخش پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها جواز حضور در مرحله‌ کشوری را کسب کردند.

در بخش مادربزرگ‌ها و پدربزرگ‌ها هم نورنیاز آق با قصه‌ "هرکاری راهی دارد"، زهرا گرمابه با قصه‌ "شنگول و منگول" و فرشته آبکار با قصه‌ "غاز گردن دراز" به مرحله ملی راه پیدا کردند.

اسما زاهدی با قصه‌ "قلب مترسک"، محمد امین آسمانی با قصه‌ "دزد و داروغه" و نادیا فروغی با قصه‌ " آسیاب بچرخ" در بخش دختران و پسران ۱۴ تا ۱۸ سال به‌عنوان نفرات اول تا سوم معرفی شدند.

در بخش زنان و مردان بالای ۱۸ سال هم علی رجبلو با قصه‌ "دختری به اسم فرشته"، سیده سارا مهرپویا با قصه‌ "خاله پیرزن"، معصومه شهریاری با قصه‌ "پری نازه دست درازه" عناوین اول تا سوم را کسب کردند.

علی‌مراد خرمی، نصرت الله صادقلو و حسن رستمانی مسوولیت داوری این قصه ها را برعهده داشتند .

محبوبه رجب نسب مدیرکل کانون استان گلستان در آیین اختتامیه این جشنواره گفت: مرحله‌ منطقه‌ای بیست و دومین جشنواره‌ بین‌المللی قصه‌گویی، ۲۱ و ۲۲ آبان در مجتمع فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گرگان با حضور قصه‌گویان منطقه‌ پنج کشور شامل استان‌های تهران، البرز، گیلان، مازندران، سمنان و خراسان شمالی برگزار خواهد شد.

/ایرنا

ارسال نظر

آخرین اخبار