اختصاص ۳۱ میلیارد ریال اعتبار برای هوشمندسازی پارک ملی گلستان، اعلام زمان برگزاری سیزدهمین جشنواره فرهنگ اقوام و صدور مجور برداشت از رودخانه‌های استان برای اجرای پروژه‌های عمرانی از جمله خبرهای کوتاه روز چهارشنبه گلستان است .

اعلام زمان برگزاری جشنواره فرهنگ اقوام و چند خبر کوتاه از گلستان

به گزارش گلستان ۲۴؛ امیرشیر توماج فرماندار آق قلا گفت: تاکنون ۶۰۱ پروانه ساختمانی برای شهروندان مناطق سیل زده شهری صادر شده و مابقی پرونده‌ها در حال تکمیل و گذراندن مراحل قانونی است.

**

مدیرکل میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی گلستان گفت:سیزدهمین جشنواره بین‌المللی فرهنگ اقوام از ۲۱ تا ۲۴ آبان در گرگان و از ۲۶ تا ۲۹ آبان در گنبدکاووس برگزار می‌شود.

ابراهیم کریمی افزود :۳۰ استان در بخش صنایع دستی و ۲۰ گروه موسیقی و آیینی اقوام در این جشنواره حضور خواهند داشت .

**

مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری گلستان از تصویب پرداخت تسهیلات ارزان قیمت برای اجرای دو طرح پرورش ماهی در قفس دهیاری خواجه نفس گمیشان و مجموعه گردشگری دهیاری القجر مینودشت خبر داد و گفت : این تسهیلات با سود ۸ درصد و تنفس لازم در اختیار دهیاریها قرار می گیرد.

**

مدیر جهادکشاورزی کلاله گفت: کشت چغندر قند در این شهرستان نسبت به سال گذشته هفت برابر افزایش یافت.

 علی علیزاده گفت: بیمه محصولات کشاورزی از جمله چغندر قند برای کاهش  ریسک سرمایه‌گذاری برای کشاورزان در حال انجام است و همه محصولات زراعی مانند گندم، کلزا و چغندرقند و غیره تحت پوشش بیمه کشاورزی قرار می‌گیرند.

**

هادی حق شناس استاندار گلستان در قرارگاه بازسازی و نوسازی مناطق سیل زده استان گفت: پیمانکاران حوزه وزارت راه از جمله سنگ شکن با انگیزه لایروبی رودخانه ها برای پل سازی، کنارگذر و راه سازی مجاز به برداشت مصالح کف رودخانه ها هستند.

**

معاون محیط طبیعی وتنوع زیستی سازمان محیط زیست از اختصاص  ۳۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برای تجهیز و هوشمندسازی پارک ملی گلستان خبر داد.

 کیومرث کلانتری گفت: استقرار سیستم پایش تصویری در کانون‌های حساس پارک ملی گلستان، راه اندازی سیستم مبتنی بر داده‌های جی پی اس بر روی خودروهای سازمانی، تکمیل تجهیزات انفرادی محیط بانان از قبیل جی پی اس، دوربین دید در شب و دوربین عکاسی، به کارگیری بی‌سیم دیجیتال، جانمایی دوربین حفاظتی روی لباس ماموران گارد محیط زیست و نصب دوربین‌های پایش حریق از جمله اقدام‌های در دست اجرا در حوزه هوشمند سازی مدیریت زیستگاه‌های گلستان است.

**

مدیر شرکت ملی پخش فراورده های نفتی گلستان از استاندارد سازی ۱۰۰ درصدی همه ۵۸ جایگاهه CNG این استان خبر داد.

/ایرنا

ارسال نظر

آخرین اخبار