استاندار گلستان گفت: از بین 24 مدرسه‎ای که بر اثر سیل تخریب شد عملیات اجرایی 17 مدرسه به پایان رسیده است.

پایان بازسازی 17 مدرسه سیل‎زده گلستان

به گزارش گلستان ۲۴؛ هادی حق‎شناس صبح امروز در آیین افتتاح از مدارس آسیب‎دیده از سیل گلستان، برچیدن مدارس خشتی- گلی و جمع‎آوری بخاری‎های نفتی غیراستاندارد که با حضور وزیر آموزش و پرورش در مدرسه «ایرانشهر» گرگان برگزار شد، اظهار کرد: 326 مدرسه گلستان در سیل دچار آسیب شد و تعیمرات آن به پایان رسیده است.
وی ادامه داد: از بین 24 مدرسه‎ای که بر اثر سیل تخریب شد عملیات اجرایی 17 مدرسه به پایان رسیده و تکمیل مابقی مدارس آسیب‎دیده تا مهرماه سال انجام خواهد شد.
استاندار گلستان یادآور شد: از 15 هزار کلاس درس مربوط به بخش دولتی در استان گلستان 40 درصد آن نیاز به مقاوم‎سازی دارد.
حق‎شناس متذکر شد: استان گلستان همیشه در معرض وقوع سیل و بلایای طبیعی قرار داشته و دارد و انتظار داریم مقاوم‎سازی مدارس گلستان در دستور کار قرار بگیرد و طی برنامه‎ای دو ساله 4 هزار و 500 مدرسه گلستان نوسازی و مقاوم‎سازی شوند.
وی خاطرنشان کرد: جای هنرستان کشاورزی در استان گلستان خالی بود که امروز آیین کلنگ‎زنی هنرستان کشاورزی با حضور وزیر محترم آموزش و پرورش انجام خواهد شد.
استاندار گلستان تصریح کرد: با توجه به اینکه استان گلستان قطب اصلی کشاورزی است و کشاورزی قطب اصلی توسعه استان محسوب می‎شود امید است صاحب یک هنرستان کشاورزی مجهز در استان گلستان باشیم.
حق‎شناس متذکر شد: برچیدن مدارس خشتی و گلی و جمع‎آوری بخاری‎های نفتی غیراستاندارد که امروز با حضور وزیر آموزش و پرورش در گلستان کلید می‎خورد از جمله اقدامات مطلوبی است که آن را به فال نیک می‎گیریم.

/فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار