حجت الاسلام ولی نژاد گفت: قرآن «ثقل اکبر» و عترت «ثقل اصغر» است و با قرآن و عترت به جامعه باید تعالی و شکوفایی ببخشیم.

جامعه با قرآن و عترت تعالی یابد/ هیئت های مذهبی بدون مربی و قاری قرآن نباشند

به گزارش گلستان ۲۴؛ «حجت الاسلام نورالله ولی نژاد» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در گرگان گفت: اساسا برای هدایت، رشد و تعالی جامعه و جهت‌گیری درست جامعه ضرورت دارد فعالیت قرآنی افزایش بیشتری داشته باشد.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان بیان کرد: اگر به دنبال این هستیم که به اهداف بلند و بزرگ دست پیدا کنیم باید در همه بخش های جامعه قرآن را گسترش دهیم.


حجت الاسلام ولی‌نژاد افزود: قرآن «ثقل اکبر» و عترت «ثقل اصغر» است و با قرآن و عترت به جامعه باید تعالی و شکوفایی بخبشیم.

 

وی گفت: سازمان تبلیغات اسلامی به دنبال این است که لایه های درونی جامعه فعالیت قرآنی را برنامه ریزی و طراحی و اجرا کند و تبلیغات اسلامی با برنامه تبلیغ قرآن، هفته قرآن و همایش قرآنی و تجلیل از قاری برتر و مدرسان قرآن در این مسیر گام بر می دارد.


مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان متذکر شد: تبلیغات اسلامی دو سر فصل مهم را در این مسیر تعریف کرده و نخست موضوع موسسه قرآنی و خانه قرآن شهری و روستایی است.

 

حجت الاسلام ولی نژاد بیان کرد: مبنا این است هر ۱۰ هزار گلستانی یک موسسه قرآنی بهره مند باشند و هر ۵ هزار گلستانی یک خانه قرآن  شهری و روستایی باید داشته باشد و با این تعریف اگر بتوانیم جامعه را مهندسی کنیم به همه بخش های جامعه توانستیم کار قرآنی را تسریع دهیم.


وی گفت: نزدیک به ۱۶۰ روحانی مستقر روستا در استان وجود دارد و به همه روحانی مسقر ابلاغ کردیم مجامع قرآنی در سطح روستا شکل دهند.


مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان گفت: هیچ هیئتی بدون قاری قرآن و مربیان قرآن نباشد و تمام مساجد یک معلم قرآن خواهد داشته و تمام هیئت مذهبی یک معلم قرآن نیاز دارد و آنهایی که ندارند یک نفر را آموزش می دادیم و به همه تشکل های مذهبی تاکید کردیم که برنامه با قرآن را دنبال کنند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار