رئیس اداره تبلیغات اسلامی گنبدکاووس:

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان گنبدکاووس با اشاره به آثار و برکات انفاق در جامعه اسلامی، گفت: انفاق موجب تحکیم مصالح عمومی جامعه می‌شود.

انفاق موجب تحکیم مصالح عمومی جامعه می‌شود

به گزارش گلستان ۲۴ ؛‌ حجت‌الاسلام علی فتحی با اشاره به نزدیک شدن به سالروز تاسیس انجمن حمایت از زندانیان و روز 5 خرداد که به همین نام یعنی حمایت از زندانیان نامگذاری شده است، اظهار کرد: دستورات دین مبین اسلام آنقدر جامع و کامل و با ظرافت است که هیچ قشر و گروهی را برای کمک و یاری فراموش نکرده و برای حل عموم مشکلات و معضلات جامعه راه‌های مبتکرانه‌ای را پیشنهاد کرده است.

وی با بیان اینکه موضوع انفاق یکی از مهم‌ترین و بزرگترین مسائلی است که خداوند متعال در قرآن کریم به آن پرداخته و بر روی آن مانوری مفهومی داده است، افزود: انفاق در قرآن به عنوان یک وظیفه دینی و فریضه‌ای الهی مطرح شده که اجرای آن موجب تقویت و تحکیم مصالح عموم جامعه اسلامی می‌شود.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان گنبدکاووس با تاکید بر اینکه هدف اسلام از طرح این گونه احکام در جامعه اسلامی در دو محور خلاصه می‌شود، خاطرنشان کرد: نظم بخشیدن زندگی برای سعادت دنیوی و اخروی و گسترش شادمانی و نشاط برای همه از جمله مهم‌ترین این اهداف متعالی هستند.

فتحی با اشاره به اینکه زندگانی بشر بدون اصلاح حال همگان به خیر و نیکی نمی‌رسد، تصریح کرد: آیات بسیاری در قرآن کریم وجود دارد که در حوزه انفاق و کمک به نیازمندان عملا راهگشای خیرین و نیازمندان بوده و از طرفی سعادت نیکوکاران را نیز تضمین کرده است.

وی با بیان اینکه خداوند در قرآن کریم تعهد کرده است که پاداش نیکوکاران را با حداقل 10 برابرِ کمک آنها عطا کند، اضافه کرد: وعده خداوند متعال حق و تخلف ناپذیر است و به این ترتیب فرد نیکوکار و کمک کننده در ابتدا به خود و تعالی مادی و معنوی خود کمک کرده و اعتمادش به خداوند متعال را به رخ کشیده و نمایان می‌کند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان گنبدکاووس با تاکید بر آثار بسیار ارزشمند انفاق در جامعه از منظر قرآن کریم، گفت: یکی از مهم‌ترین آثار و پیامدهای انفاق در جامعه اثرگذاری مستقیم بر تثبیت شخصیت انفاق‌کنندگان است که مساله‌ای مهم و قابل تامل به شمار می‌رود.

فتحی یکی دیگر از آثار انفاق را آماده کردن زاد و توشه برای آخرت انسان نیکوکار دانست و تاکید کرد: علاوه بر این انفاق و کمک به نیازمندان موجب دفع بلا، درمان بیماری‌ها و زیاد شدن روزی انسان‌های نیکوکار می‌شود که می‌تواند دلایل بسیار متقن و خوبی برای فهم علت توصیه دین مبین اسلام به انفاق باشد.

وی با اشاره به اینکه بنده مردم گنبدکاووس را در طی سال‌های خدمتم در این شهرستان مردمانی خیرخواه و به شدت نیکوکار دیده‌ام، افزود: در طی این سال‌ها همواره خیرین و نیکوکاران شهرستان گنبدکاووس در استان گلستان به خوبی درخشیده‌اند.

انتهای پیام/

 

ارسال نظر

آخرین اخبار