فرمانده هنگ مرزی اترک استان گلستان اعلام کرد که با تلاش ماموران این یگان نظامی در ۴۸ ساعت گذشته تعداد ۶ صیاد متخلف در مناطق مرزی شهرستان گنبدکاووس در هنگام صید پرندگان شکاری حفاظت شده، دستگیر شدند.

۶ صیاد پرندگان شکاری در منطقه مرزی گنبدکاووس دستگیر شدند

به گزارش گلستان ۲۴؛ سرهنگ محمدرضا سراوانی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از این صیادان متخلف که یک نفر آنها از اهالی شهر گناوه استان بوشهر و بقیه از اهالی دو روستای کرند و قولاق‌بورته از توابع بخش مرزی داشلی‌برون گنبدکاووس هستند، علاوه بر آلات و ادوات شکار، تعداد ۱۵ قطعه کبوتر و دو قطعه کبک زنده نیز کشف و ضبط شد.

وی گفت: از صیادان متخلف که توسط ماموران دو پاسگاه مرزی چات و قولاق‌بورته گنبدکاووس دستگیر شدند، همچنین دو قطعه پرنده شکاری حفاظت شده از گونه "قرقی" کشف و سه دستگاه موتورسیکلت آنان نیز توقیف شد.

سرهنگ سراوانی از تشکیل پرونده و معرفی شکارچیان متخلف به مراجع قضایی خبر داد و اضافه کرد: صید غیرقانونی پرندگان شکاری بویژه شاهین، بحری و بالابان درمناطق دشت و بیابانی شمال استان گلستان که از زیستگاه‌های مهم این پرندگان اغلب مهاجر به شمار می‌رود، با هدف فروش آنها به شیخ‌ نشینان عرب و متمول برخی کشورهای حاشیه جنوبی خلیج فارس صورت می‌گیرد.

هنگ مرزی اترک گلستان، مسوولیت حراست از مرزهای زمینی جمهوری اسلامی ایران با کشور ترکمنستان را درمحدوده این استان به طول تقریبی ۳۵۰ کیلومتر برعهده دارد و مقر آن در شهرستان ۳۵۰ هزار نفری گنبدکاووس واقع درشرق گلستان است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار