مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان گفت: سیزدهمین دوره جشنواره بین‌المللی فرهنگ اقوام ایران زمین ۲۱ آبان ماه به میزبانی استان برگزار می‌شود.

گلستان میزبان سیزدهمین جشنواره بین‌المللی اقوام ایران زمین است

به گزارش گلستان ۲۴؛ ابراهیم کریمی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در گرگان با اشاره به رونمایی از پوستر سیزدهمین جشنواره بین‌المللی اقوام ایران زمین اظهارداشت: تجربه خوبی در برگزاری موفق جشنواره‌های بین‌المللی اقوام ایران زمین داشتیم و امسال هم تلاش می‌کنیم با برگزاری خوب این جشنواره در دو شهرستان گرگان و گنبدکاووس عملکرد خوبی داشته باشیم.

وی گفت: سیزدهمین دوره جشنواره بین‌المللی فرهنگ اقوام ایران زمین از 21 آبان ماه امسال به مدت 4 روز در محل دائمی نمایشگاه بین‌المللی گرگان برگزار می‌شود. همچنین از 26 تا 29 آبان ماه نیز این جشنواره در سالن ورزشی المپیک گنبدکاووس برگزار خواهد شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان بیان داشت: برای حضور در این دوره از جشنواره هنرمندانی از 30 استان کشور در بخش صنایع‌دستی اعلام آمادگی کردند. علاوه براین تاکنون نیز حضور 20 گروه موسیقی آیینی و نواحی نیز در این جشنواره قطعی شده است.

وی ادامه داد: در کنار برگزاری بخش‌های اصلی این جشنواره، تلاش خواهیم کرد تا ظرفیت‌های گردشگری استان را به شرکت‌کنندگان و هنرمندان سایر استان‌ها و گردشگران بازدیدکننده از این جشنواره، معرفی کنیم.

کریمی خاطرنشان کرد: نمایشگاه صنایع‌دستی، هنرهای سنتی و سوغات، اجرای موسیقی سنتی و آیینی اقوام مختلف از دیگر بخش‌های این جشنواره خواهد بود.

وی گفت: با توجه به استقبال مردم از این جشنواره، امسال هم سیاه چادرهای عشایر، آلاچیق‌های ترکمن و خانه‌های تاریخی روستاهای هدف گردشگری برپا می‌شود.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار