نمایندگان مجلس شورای اسلامی در تذکرات خود، خطاب به دولت و مسئولان کشور، سهمیه‌بندی و گرانی بنزین را در شرایط کنونی به زیان کشور و زمینه‌ساز افزایش گرانی و تورم در جامعه دانستند.

تذکر نمایندگان مجلس برای جلوگیری از افزایش قیمت بنزین

به گزارش گلستان۲۴،«امیر خجسته» نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی در تذکری گفت: افزایش قیمت و سهمیه بندی بنزین در جامعه التهاب ایجاد می کنید؛ این حرکت مشکوک و غیرمدبرانه بوده و جایگاه و شان مجلس را در جامعه زیر سوال می برد؛ نظام اقتصادی کشور تحت تاثیر این موضوع قرار گرفته و در اذهان عمومی تشویش ایجاد کرده است.

نماینده مردم همدان اظهار داشت: اگر می خواهید اقدامی در زمینه افزایش قیمت بنزین داشته باشید، کارشناسی عمل کرده و کارت سوخت را احیا کنید؛ مطرح کردن افزایش قیمت بنزین یک حرکت غیرمعقولانه و موجب اضطراب در جامعه است؛ در شرایط کنونی جامعه و همچنین وضعیت گرانی ها، این مساله را به مردم تحمیل نکنید.

«علیرضا سلیمی» عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در تذکری گفت: افزایش قیمت بنزین، غیرقانونی است و باید حتما مسیر قانونی آن طی شود؛ این موضوع تورم زا است؛ نحوه اعلام و تکذیب آن باعث بر باد رفتن اعتماد عمومی می شود.

وی با تذکری در مورد برجام افزود: دکتر ظریف می گوید که اروپایی به هیچ کدام از تعهدات خود عمل نکرده اند، چرا ما در برجام مانده ایم؛ آیا تاریخ درباره ما قضاوت روشنی خواهد کرد.

«مصطفی کواکبیان» نماینده مردم تهران و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی هم در تذکری گفت: چرا وزارت کشور، مکانی را برای تجمع آرام صنفی معلمان و کارگران تدارک نمی بیند و مجوز قانونی برای تجمع آنها بر اساس اصل 27 قانون اساسی صادر نمی کند. اگر کارگر و معلمی در تجمعات صنفی مقابل مجلس بازداشت شده است؛ آنها را آزاد کنند.

وی در تذکری دیگر درباره افزایش قیمت بنزین اظهار داشت: التهابی که در این زمینه برای مردم ایجاد شده است؛ هنوز مراجع رسمی و قانونی اعلام نکرده بودند، برخی خبرگزاری ها آن را اعلام کردند که امری مغایر امنیت ملی است؛ شورای اقتصادی سران سه قوه تا چه زمانی این تصمیمات را بگیرد.

کواکبیان درباره مصوبه مجلس درباره استانی شدن انتخابات گفت: در شرایطی که مجلس برای این مصوبه چهار ماه وقت گذاشت و آن را به شورای نگهبان ارسال کرد، می بینیم که نمایندگان در مصاحبه های خود علیه این مصوبه موضع گیری می کنند در حالی که باید صنفی عمل کرده و از این مصوبه حمایت کنند.

«عباسعلی پوربافرانی» نماینده مردم نایین و عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در تذکری گفت: حقوق اقشار حقوق‌بگیر کفاف یک هفته را هم نمی‌کند و حالا سران قوا موضوع سهمیه بندی بنزین را مطرح کرده‌اند؛ با توجه به شرایط خاص اقتصادی کشور از سران قوا می‌پرسم چرا در این وضعیت مساله سهمیه‌بندی بنزین را مطرح کرده اند.

«حبیب الله دهمرده» نماینده مردم زابل در مجلس شورای اسلامی در تذکری با اشاره به افزایش قیمت و سهمیه بندی بنزین گفت: آستانه تحمل مردم به خصوص اقشار آسیب‌پذیر بسیار پایین آمده و دولت باید به وظیفه ذاتی خود در این حوزه عمل کند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی افزود: جماعتی بدون مد نظر قرار دادن شرایط، شایعه گرانی بنزین را در جامعه راه انداختند و موجب تشویش افکار عمومی شدند که خلاف قانون بود و قصد داشتند عامدانه مردم را نسبت به مسئولان بدبین کنند که باید با منشا این شایعات برخورد شود.

وی گفت: لازم است با مفسدان اقتصادی به خصوص دانه درشت‌ها برخورد قاطع صورت گیرد.

«محمد خالدی» سردشتی نماینده مردم لردگان و عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در تذکری به وزیر آموزش و پرورش درباره وضعیت معلمان حق التدریس و آموزشیاران نهضت سواد آموزی گفت: به طور حتم تعیین تکلیف این نیروها مطالبه به حقی است زیرا در شرایط کنونی برنامه خاصی در این عرصه وجود ندارد اما هر روز این موضوع مطرح می شود که آیین نامه اجرای قانون در آینده ای نزدیک تدوین خواهد شد.

وی افزود: به طور حتم در تنظیم آیین نامه مذکور نباید موضوع پرداخت مالی ملاک قرار گیرد زیرا بسیاری از نیروهای حق التدریسی و نهضت سوادآموزی کار کرده اند اما هیچ پولی دریافت نکرده اند از این رو آیین نامه باید شامل افرادی باشد که در این عرصه کار کرده اند.

همچنین «بیت‌الله عبداللهی» نماینده مردم اهر در مجلس شورای اسلامی در تذکری گفت: فرهنگیان و کارگران از ناعدالتی‌ در پرداخت‌ها ناراضی هستند. رونق تولید و اشتغال و فرهنگ کشور در اختیار این عزیزان است. چرا مجلس و دولت اقدام اساسی برای معیشت، حقوق، اضافه تدریس و مسکن معلمان و کارگران نمی‌کنند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار