رئیس مرکز تحقیقات کشاورزی جهاد کشاورزی گلستان خبر داد

فرجی گفت: استان گلستان به صورت پایلوت در کشور سایت تحقیقاتی و توسعه‎ای برای جایگزین نهاده های خارجی خوراک دام رقم زده و نتایج خوبی از این اقدامات حاصل شده است.

گام بلند گلستان برای جایگزینی نهاده های وارداتی خوراک دام

به گزارش گلستان ۲۴؛ «ابوالفضل فرجی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در گرگان گفت: یکی از کارهای خوبی که در مرکز تحقیقات انجام شد بحث تولید و استفاده از نهاده های داخلی در خوراک دام است.

 

رئیس مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی جهاد کشاورزی گلستان ادامه داد: یکی از مشکلات بزرگ کشور امنیت غذایی است و در بحث امنیت غذایی مهمترین موضوع بحث خوراک دام و تامین علوفه دامی است که بخش قابل توجه از آن مثل کنجاله سویا و ذرت وارداتی است.

 

فرجی متذکر شد: در حال حاضر 50 درصد خوراک دام دو محصول سویا، کنجاله سویا و ذرت هستند و استان گلستان به صورت پایلوت در کشور سایت تحقیقاتی و توسعه‎ای برای جایگزین نهاده های خارجی خوراک دام رقم زده و نتایج خوبی از این اقدامات حاصل شده است.

 

وی بیان کرد: خوراک تولیدی به دامداری ها منجر به افزایش 15 درصد افزایش شیر، افزایش تولید مثل و کاهش ناهنجاری های متابولیک شده است.

 

رئیس مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی جهاد کشاورزی گلستان خاطرنشان کرد: نتایج خوبی بدست آمده است و در آینده نزدیک این دستاوردها به صورت کامل ارائه می شود.

 

فرجی متذکر شد: بذور کافی در استان تولید شده و به کشاورزان توصیه می شود در زمینه تهیه بذر محصولات گندم، جو و کلزا که زمان کشت آنها فرا رسیده با مراکز خدمات کشاورزی در ارتباط باشند و از بذرهای گواهی شده استفاده کنند.

/

ارسال نظر

آخرین اخبار