فرماندار بندرگز:

احمدی با بیان اینکه ۲۰۰ هکتار کشت خشکه کاری برنج در شهرستان بندرگز داشتیم، گفت: سیاست های استان در بخش کشاورزی این است که به سمت خشکه کاری برنج حرکت کنیم.

خشکه کاری برنج در بندرگز توسعه می یابد

به گزارش گلستان ۲۴؛ «حسین احمدی» امروز(یکشنبه 19 آبان) در گفتگو با خبرنگاران در خصوص پلمپ چاه آب شماره دو روستا سرطاق، اظهار کرد: سیاست های استان در بخش کشاورزی این است که به سمت خشکه کاری برنج حرکت کنیم.

فرماندار بندرگز ادامه داد: روستای سرطاق بندرگز اتفاق های خوبی برای آن اتفاق افتاده و در حوزه کانال کشی بتنی اقدامات ارزشمندی انجام شده ولی نگاه در خصوص کشت برنج این است که تنها در اراضی نسقی این مهم اتفاق بیفتد و کشت برنج با استحصال آب باید جلوگیری شود.

احمدی بیان کرد: امروز یکی از آسیب های استان بهره برداری از آب های زیرزمینی است که برای حیات ما اهمیت دارد، بر اساس آماری که در دو سال گذشته از سطح استان گلستان دریافت شده نزدیک به 120 هزار هکتار کشت شالی اتفاق افتاده و این یک فاجعه است.

وی افزود: ما نباید افتخار کنیم که این میزان شالی کاری شده است و در جاهایی که عمق آب زیر زمینی روز به روز بیشتر می شود اصرار به کشت شالی وجود دارد و باید در این خصوص سیاستگذاری شود.

فرماندار گرگان ادامه داد: امسال 200 هکتار سهمیه خشکه کاری داشتیم و به دنبال این هستیم که ارقام خشکه کاری را توسعه دهیم و کشت شالی تنها در اراضی نسقی دنبال شود.

/شبستان

ارسال نظر

آخرین اخبار