مدیرکل کتابخانه های عمومی گلستان:

آخوند میرزاعلی گفت: همه نهادهای فرهنگی باید در جهت ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی گام بردارند.

نهادهای فرهنگی در جهت ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی گام بردارند

به گزارش گلستان ۲۴؛ «آخوند عبدالحی میرزاعلی» در دیدار با مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد گلستان با اشاره به سرانه مطالعه در استان، گفت: با آمدن فضای مجازی آمار مطالعه بسیار پایین آمده است.

مدیرکل کتابخانه های عمومی گلستان در خصوص راهکار برای بالا بردن آمار مطالعه، افزود: در وهله اول همکاری ادارات فرهنگی در حوزه کتاب و کتابخوانی است.

آخوند میرزاعلی تاکید کرد: نهادهای فرهنگی باید دغدغه برای فرهنگ مطالعه داشته باشند و نشست های تخصصی برگزار کنند و با یکدیگر بیشتر همکاری کنند.

وی ادامه داد: در این راستا باید تفاهمات و همکاری ها با ادارات فرهنگی بیشتر شود و در جهت تبلیغ باید یک نشست تخصصی برگزار شود.

مدیرکل کتابخانه های عمومی گلستان با اشاره به اینکه همه نهادهای فرهنگی باید در جهت ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی گام بردارند، خاطرنشان کرد: در سیل اخیر نیز اداراتی که با هم هماهنگ بودند موفق عمل کردند.

 

وی با بیان اینکه هدف همه نهادهای فرهنگی یکی است و هدف همه ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی و قرآن خداست، اظهارداشت: اگر بیشتر همکاری داشته باشیم بیشتر نتیجه خواهیم گرفت.

آخوند میرزاعلی افزود: به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی همایش بزرگ کتاب و کتابخوانی و تجلیل از کتابداران برتر در هفته آینده برگزار می شود.

نقش خانواده ها در ترویج فرهنگ کتابخوانی

«مهدی بیکی»، مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد گلستان نیز در این دیدار نقش خانواده ها را در ترویج فرهنگ کتابخوانی بسیار بالا خواند و گفت: برای افزایش سرانه فرهنگ مطالعه باید ابتدا از خانواده ها آغاز کرد.

وی افزود: 500 کانون فرهنگی هنری در روستاهای استان و 300 کانون در شهرهای استان فعالیت دارند که 300 کانون اهل سنت هستند.

بیکی تصریح کرد: کانون های فرهنگی هنری مساجد استان برنامه های مختلفی برای از بین بردن مهجوریت قرآن دارند.

وی اظهارداشت: روحانیون اهل سنت در کنار روحانیون شیعه اهداف تقریبی خودشان را انجام می دهند و بدون هیچ مشکلی عقاید خودشان را تبلیغ می کنند.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد گلستان ادامه داد: هدف مشترک ما کاهش آسیب های اجتماعی در جامعه است که باید با وحدت برنامه های مشترکی در این راستا داشته باشیم.

/شبستان

ارسال نظر

آخرین اخبار