فرماندار شهرستان رامیان گفت: بر اثر کمبود نقدینگی و عدم حمایت بانک‌ها احتمال تعطیلی کشتارگاه مرغ صنعتی شهر «گلند» و بیکار شدن کارگران این کشتارگاه وجود دارد.

احتمال تعطیلی کشتارگاه مرغ صنعتی «گلند»

به گزارش گلستان ۲۴؛ واحد کشتارگاه مرغ صنعتی شهر «گلند» استان گلستان این روزها با مشکل مواجه شده است و کارگران این واحد صنعتی از نگرفتن حقوق گلایه دارند.

کشتارگاه مرغ صنعتی شهر گلند استان گلستان در سال‌های 1393 الی 1394 با تعداد 650 نیروی انسانی فعالیت می‌کرد اما اکنون به دلیل کمبود نقدینگی شاهد کاهش 70 درصدی نیروی انسانی در این کشتارگاه هستیم.

* 4 ماه حقوق دریافت نکردیم

یکی از کارگران کشتارگاه مرغ صنعتی شهر «گلند» در گفت و گو با خبرنگار فارس در گرگان اظهار کرد: نزدیک چهار ماه است که حقوق دریافت نکردیم پرداخت اقساط ما با مشکل مواجه شده اجاره خانه‌هایمان عقب‌افتاده لطفا مسوولان پیگیری کنند.

کارگر دیگری نیز با گلایه از عدم دریافت حقوق ماهیانه در گفت و گو با خبرنگار فارس در گرگان گفت: مدت چهار ماه است که خانم‌های این کشتارگاه صنعتی هیچ حقوقی دریافت نکردند ما به حقوقمان احتیاج داریم و کارمان را هم دوست داریم خواهش که از مسوولان دارم اینکه هرچه زودتر به مشکل ما رسیدگی کنند.

*نیروی انسانی به کمتر از 70 درصد تقلیل یافت

قلعه‌قافی مدیرعامل کشتارگاه مرغ صنعتی در «گلند» ابراز کرد: کشتارگاه مرغ صنعتی شهر «گلند» در سال‌های 1393 الی 1394 حدود 650 نیروی انسانی فعالیت می‌کردند ولی اکنون به دلیل کمبود نقدینگی تعداد نیروی انسانی این کارگاه به کمتر از 70 درصد کاهش یافت.  

*احتمال تعطیلی کشتارگاه و بیکاری کارگران وجود دارد

محمود سالاری فرماندار شهرستان رامیان در گفت و گو با خبرنگار فارس در گرگان تصریح کرد: بر اثر کمبود نقدینگی و عدم حمایت بانک‌ها احتمال تعطیلی این کشتارگاه مرغ صنعتی و بیکار شدن کارگران وجود دارد.

* مشکلات عمده این شرکت عدم وجود نقدینگی است/ نمی‌شود مصوبه استانی انجام شود ولی اجرا نشود

دادستان مرکز استان گلستان درخصوص مشکلات کشتارگاه مرغ صنعتی شهر گلند خاطرنشان کرد: مشکلات عمده این شرکت عدم وجود نقدینگی برای اینکه با بیشترین امکانات و بازدهی که دارد بتواند فعالیت خودش را ادامه دهد.

حجت‌الاسلام سیدرضا سیدحسینی افزود: مشکلی که در این کشتارگاه مرغ صنعتی وجود دارد این است که مصوبه کارگروه اقتصادی در استانداری وجود دارد و تصویب شده که بانک‌ها ی عامل تسهیلاتی را به شرکت‌ها پرداخت کند ولی علی‌رغم مصوبه بعد از یکسال می‌بینیم که هیچگونه تسهیلاتی پرداخت نشده است.

دادستان مرکز استان گلستان ابراز کرد: نمی‌شود که مصوبه استانی انجام شود ولی این مصوبه اجرا نشود این برای ما قابل قبول نیست.

* مدیرعامل کشتارگاه مرغ صنعتی گلند به بانک عامل قول داده بود که بسترهای دریافت وام را آماده کند/ چک برگشتی و بدهی معوقه باید پرداخت شود

دبیر شورای هماهنگی بانک‌های استان گلستان اظهار کرد: بانک عامل  واحدهای قلعه‌بافی بانک کشاورزی است و آخرین اطلاعاتی که من دارم برای اینکه اشتغال تثبیت شود و تامین نقدینگی صورت بگیرد بانک مصوبه‌ای را در اختیار این شرکت قرار داده است و مدیرعامل کشتارگاه مرغ صنعتی «گلند» (قلعه‌بافی) به بانک عامل قول داده بود که بسترهای دریافت وام را آماده کند.

عبدالله باقریان آخرین اطلاعاتی که بنده از بانک عامل گرفتم منتظر آماده کردن بسترهای لازم از سوی مدیرعامل کشتارگاه مرغ صنعتی برای دریافت وام هستیم.

وی اذعان کرد: موانع قانونی از جمله چک برگشتی و بدهی معوقه نداشته باشد درصورتی که مدیرعامل کشتارگاه مرغ صنعتی دلند بدهی‌های خود را پرداخت کند این وام به او تعلق خواهد گرفت.

/فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار