مصرف بسیاری از مواد غذایی در هنگام سرماخوردگی قاتل خاموش بدن انسان است.

مواد غذایی که هنگام سرماخوردگی نباید مصرف شوند

به گزارش گلستان ۲۴؛ افراد بسیاری هنگام سرماخوردگی یا معده درد، هرگز به خوردن غذا فکر نمی‌کنند اما برای بهبود سلامتی، مصرف بسیاری از مواد غذایی برای بدن موثر است حتی در این میان خوراکی‌هایی هم هستند که استفاده از آنها به علت خفگی و بد کردن حالتان توصیه نمی‌شود چراکه آنها می‌توانند مانند قاتلی خاموش جانتان را بگیرند. در همین راستا باشگاه خبرنگاران جوان در گزارش زیر به بررسی آن دسته از غذاهایی که برای بدن مضر هستند پرداخته است که در ادامه می‌خوانید.

نوشیدن قهوه

کافئین موجود در قهوه باعث ادرار زیاد و همین عاملی برای کم شدن آب در بدنتان می شود، به همین علت مصرف آن هنگام بیماری‌هایی مانند آنفولانزا و سرماخوردگی می‌تواند در بدتر کردن حالتان، اسهال و استفراغ نقش موثر زیادی داشته باشد.

ویتامین C

مصرف آب پرتغال در زمان سرماخوردگی به علت اسید بالای آنt در بدتر کردن سرفه و گلو درد شما تاثیر زیادی دارد.

شیرینی

خوردن زیاد شیرینی‌ها در زمان بیماری‌های گوناگون مانند آنفولانزا و درد معده باعث نابودی سلول‌های سفید بدن، اسهال و کاهش توانایی در مبارزه با باکتری‌ها می‌شود.

نوشابه

مصرف نوشابه همانند قهوه به علت کافئین و قند زیاد یک عامل مهم در سرکوب کردن گوارش بدن، اسهال، خفگی و نفخ معده هنگام سرماخوردگی است. پیشنهاد ما به شما در دوران بیماری به جای استفاده از نوشابه، مصرف نوشیدنی‌های ورزشی یا آب نارگیل است.

میان وعده های ترد

مصرف میان وعده‌های ترد همانند چیبس، سیب زمینی سرخ کرده، پفک و نان‌های تست ترد در هنگام سرماخوردگی، عامل مهمی در تحرک بدن شما برای کاهش دوران درمان بیماری است.

شیر

نوشیدن شیر و لبنیات در زمان سرماخوردگی، گرفتگی بینی و عضلات ممکن است موجب اذیت و ضخیم‌تر شدن مخاط شما هنگام تنفس شود، پس تا می‌توانید از مصرف لبنیات در هنگام بیماری خودداری کنید.

مواد غذایی چرب

مصرف غذاهای سرخ شده یا چرب مانند همبرگر و سیب زمینی در زمان مبتلا شدن به آنفولانزای معده، به علت بدتر کردن حالت تهوع و رفلاکس معده، باعث سنگین کردن گوارش شما در هضم غذا می‌شود.

غذاهای تند

مصرف غذاهای تند و فلفل در هنگام آبریزش بینی موجب بدتر شدن حال شما نسبت به قبل می‌شود، برای بهبود وضعیت جسمانی خود غذاهای آبکی همانند سوپ مرغ را جایگزین غذاهای دیگر کنید.

پیشنهاد ما به شما در زمان ابتلا به بیماری‌ها مخصوصاً سرماخوردگی، مصرف نکردن قوطی‌های کنسرو به عنوان یک وعده اصلی است چراکه این غذاهای آماده به علت فقر ویتامین و موادمعدنی یک راه موثر در تحریک افراد بیمار به بدتر شدن وضعیت جسمانی‌شان است؛ سبزیجات تازه، ماهی، غلات، مغز و دانه‌ها جایگزین مناسبی به جای فست فودها هستند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

 

ارسال نظر

آخرین اخبار