رئیس دبیرخانه بیمه و درمان مددجویان سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه هیچ مددجوی پشت نوبت برای صدور دفترچه نداریم، گفت: هزینه اعتبار دفترچه‌های درمان بهزیستی ۵۴۰ میلیارد تومان است که به ازای هر مددجو ۱۰۷ هزار تومان به بیمه سلامت پرداخت می‌شود.

ارائه خدمات بهداشتی رایگان به « مجهول‌الهویه‌ها »

به گزارش گلستان ۲۴؛ افسانه مشتری رئیس دبیرخانه بیمه و درمان مددجویان سازمان بهزیستی کشور در جلسه شورای معاونین استان زنجان با اشاره به فعالیت سه سازمان بیمه گر رسمی چون بیمه نیروهای مسلح، تامین اجتماعی و بیمه سلامت  افزود: بیمه سلامت آحاد مردم و سایر اقشار را که شامل مددجویان کمیته امداد و بهزیستی است را تحت پوشش قرار می دهد.

وی تصریح کرد: تاکنون ۱۶ هزار و ۵۰۰ دفترچه سایر اقشار جهت مددجویان بهزیستی صادر شده است و بیشترین حق بیمه پایه را بهزیستی به بخش توانبخشی اختصاص داده است.

این مقام مسئول افزود: کلیه افراد مجهول الهویه که در مراکز بهزیستی نگهداری می شوند می توانند تا صدور شناسنامه و اوراق شناسایی  ۳ ماه از خدمات رایگان بیمارستانها و مراکز بهداشت و درمانی استفاده کنند و اگر بهزیستی نتواند در این مدت مدارک شناسائی مجهول الهویه را آماده سازی کند باید هزینه سه ماه اول را نیز پرداخت کند.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل بهزیستی کشور، مشتری  خاطرنشان کرد: مددجویان زیر ۱۸ سالی که دارای بیماری قلبی یا ارتوپدی هستند از طریق واحد مددکاری مربوطه و با معرفی رسمی سازمان بهزیستی به موسسه خیریه زنجیره امید در تهران  به صورت رایگان درمان می شوند که از مبالغ پرداختی  ۵ درصد هزینه‌ها را بهزیستی پرداخت کرده و ۹۵ درصد هزینه‌های درمانی را نیز موسسه پرداخت می‌کند.

/ایسنا

ارسال نظر

آخرین اخبار