حجت الاسلام نواب:

نماینده ولی‌فقیه در امور حج و زیارت با اشاره به اتفاقات اخیر در کشور گفت: خوشبختانه رهبر معظم انقلاب با سخنرانی روشنگرانه بسیاری از دغدغه‌ها را برطرف کردند. امیدواریم که مسئولان نظام نیز در این خصوص تدابیر لازم را پیش‌بینی کنند.

سخنان رهبر انقلاب درباره مسائل اخیر بسیار روشنگرانه بود

به گزارش گلستان ۲۴؛ حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در جلسه شورای برنامه ریزی بعثه مقام معظم رهبری، با اشاره به اتفاقات اخیر در کشور گفت: امیدواریم با توجه به برخی مباحث صورت گرفته در زمینه تغییر قیمت بنزین و ابراز نگرانی مردم در خصوص افزایش گرانی‌ها، تدابیر هوشمندانه از سوی مسئولان صورت بگیرد تا این نگرانی برطرف شود.

وی افزود: متأسفانه دشمنان در تلاش هستند تا به بهانه‌های مختلف از برخی مشکلات رخ داده، سوء استفاده کنند، از این رو ضرورت دارد تا مردم هوشیاری بیشتری به خرج بدهند و در دام افراد فریب خورده قرار نگیرند؛ خوشبختانه رهبر معظم انقلاب اسلامی با سخنرانی روشنگرانه خودشان بسیاری از دغدغه‌ها را برطرف کردند و امیدواریم که مسئولان نظام نیز در این خصوص تدابیر لازم را پیش بینی کنند.

در ادامه این جلسه علیرضا رشیدیان رئیس سازمان حج و زیارت گزارشی در خصوص برنامه‌های حوزه عتبات و حج ارائه کرد و همچنین درباره برخی اتفاقات روزهای اخیر گفت: سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی بسیار هوشمندانه بود و برای همگان فصل الخطاب است و ان شاالله جای نگرانی خاصی وجود ندارد.

همچنین حجت الاسلام صحبت الله رحمانی مدیر کل دفتر برنامه‌ریزی عتبات عالیات سازمان حج و زیارت در این جلسه  از آسیب شناسی فعالیت‌های صورت گرفته در حوزه اربعین خبر داد و اظهار کرد: طبق دستور رئیس سازمان حج و زیارت این آسیب شناسی از قبل در استان‌ها با موکب‌های شاخص در موضوع ثبت نام، اعزام، بیمه، امداد گمشدگان و هلال احمر انجام گرفته است و در روزهای آینده این آسیب شناسی نهایی خواهد شد.

همچنین در این جلسه ادامه بررسی کلیات حج ۹۹ صورت گرفت و اکبر رضایی معاون امور حج و زیارت سازمان حج و زیارت گزارشی در این خصوص ارائه کرد و گفت: برای بهبود روند اعزام و اسکان زائران در حج تمتع، برنامه‌ریزی‌های مختلفی صورت گرفته که در این زمینه آسیب شناسی‌های لازم را انجام داده‌ایم و طبق جدول تعیین شده پیش خواهیم رفت.

 در بخش بعدی جلسه محمدتقی حلی‌ساز رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران در خصوص فعالیت‌ها و عملکرد این مرکز در اربعین گزارشی ارائه کرد.

منبع:فارس

/فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار