مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گلستان گفت که در سیزدهمین جشنواره بین‌المللی فرهنگ اقوام گلستان در شهرهای گرگان و گنبد، بیش از ۴۰ میلیارد ریال صنایع دستی و سوغات هنرمندان شرکت کننده فروخته شد.

فروش ۴۰ میلیارد ریال صنایع دستی و سوغات در جشنواره اقوام گلستان

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از روابط عمومی این اداره کل، ابراهیم کریمی اظهار داشت: فروش بخش نمایشگاهی صنایع دستی و سوغات جشنواره امسال نسبت به سال گذشته  ۱.۹۴ درصد بیشتر شد.

وی بیان کرد: از این مبلغ ۱۶ میلیارد ریال مربوط به فروش صنایع دستی و مابقی مربوط به سوغات استان های کشور بود.

در نمایشگاه گرگان ۱۰۵ هنرمند صنایع دستی و هنرهای سنتی از گلستان، ۶۳ هنرمند از سایر استان ها در قالب ۱۰۷ غرفه و ۸ هنرمند کشور عراق حضور داشتند.

از مجموع غرفه‌ها، ۶۸ غرفه به عرضه سوغات استان های کشور و ۲۸ غرفه در اختیار جوامع گردشگری، دستگاه‌های اجرایی مرتبط با صنعت گردشگری استان گلستان بود.

در نمایشگاه شهرستان گنبدکاووس هم ۶۵ غرفه به عرضه محصولات صنایع دستی و هنرهای سنتی ۲۵ استان، ۴۵ غرفه به عرضه سوغات استان های کشور و ۱۴ غرفه نیز به دستگاه های اجرای مرتبط با صنعت گردشگری استان اختصاص یافته بود.

فرش دستباف، نمد، زیورآلات و سوزن دوزی ترکمن، جاجیم بافی روستای زیارت گرگان، ابریشم بافی قزلباش های رامیان و مینودشت، سوزن دوزی شاهکوه و قوم بلوچ و نیز دوخت های سنتی پوشاک از جمله صنایع دستی اقوام ساکن در گلستان است.

سیزدهمین جشنواره بین‌المللی فرهنگ اقوام از ۲۱ تا ۲۴ آبان در محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی گلستان و ۲۶ تا ۲۹ آبان در  گنبدکاووس برگزار شد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار