تصور می‎شد جلسه شورای اداری کردکوی که به مدت سه ساعت با حضور استاندار گلستان و مدیران ارشد استان به طول انجامید بسیار پرمغز، گره‎گشا و خلاقانه باشد اما متأسفانه درخواست‎های قابل تأمل برخی از مدیران این جلسه را به طنز کشاند.

درخواست برخی مدیران شورای اداری را به طنز کشاند/ 100 صندلی در رأس مشکلات کردکوی قرار گرفت!

به گزارش گلستان ۲۴؛ به طور قطع در هزاره سوم میلادی با ابتکار عمل است که یک مدیر می‎تواند بر بسیاری از مشکلات فائق آمده و از بحران‎ها، فرصت بسازد و تهدیدات منابع را به ثروت تبدیل کند.

با توجه به اینکه در دوران تحریم به سر می‎بریم و بنا به گفته مسؤولان ارشد نظام اقتصاد وابسته به نفت ما با کاهش میزان فروش نفت به خطر افتاده این مدیران توانمند هستند که می‎توانند با مدیریت محیطی و به کارگیری ظرفیت‎های نهفته انرژی مضاعف و امیدی روشن به جامعه ببخشند.

اما به نظر می‎رسد روند مدیریت در شهرستان کردکوی وابسته به منابع ملی و استانی است و هنوز مدیران نتوانستند با خلاقیت و ابتکار عمل حتی از پسِ مشکلات بسیار ساده مانند خرید 100 صندلی برای سالن اجتماعات فرمانداری کردکوی بربیایند!

جلسه شورای اداری کردکوی در حالی از ساعت 12 و 30 دقیقه الی 15 و 30 دقیقه با حضور استاندار گلستان و مدیران ارشد استان به طول انجامید که تصور می‌شد این جلسه بسیار پرمغز، گره‎گشا و خلاقانه باشد اما متأسفانه درخواست‎های عجیب و قابل تأمل برخی از مدیران شهرستان کردکوی این جلسه را به طنز کشاند.

فرماندار کردکوی در این جلسه چند موضوع را مطرح کرد ؛ موضوعاتی که تقریباً می‎توان گفت پیش از این در جریان حضور «مناف هاشمی» استاندار سابق گلستان در کردکوی مطرح کرده بود و این نشان می‎دهد پس از تغییر یک دوره مدیریت در سکان استان، کشتی توسعه کردکوی در امواج خروشان مشکلات ساکن مانده است و نه مشکل جابه‎جایی روستای «حاجی‎آباد» حل شد و نه مشکلات دیگر که این بار نیز دوباره در این جلسه تکرار شد.

حال ابتر ماندن این اقدامات را باید موشکافانه بررسی کرد که آیا بی‎توجهی مسؤولان ارشد استان به شهرستان کردکوی است و یا اینکه زور مدیران شهرستانی به حل این مشکلات نمی‎رسد.

در ادامه فضای جلسه شورای اداری کردکوی با درخواست یک مدیر فرهنگی مبنی بر اینکه از خودروی شخصی در محل کار خود استفاده می‎کند و چهار سال است که خودروی اداری ندارد به حاشیه رفت.

البته بسی جای تأمل است که چرا باید در فضای غبارآلود فرهنگی جامعه امروز، دغدغه یکی از مدیران ارشد فرهنگی شهرستان به‎جای طرح‎ها و مصوبات مؤثر برای حل معضلات فرهنگی و تبلیغی مهم، منوط به نداشتن خودروی اداری باشد!؟

از سویی دیگر به نظر می‎رسد هنوز آداب اداری در بدنه مدیریت برخی مسؤولان شهرستان کردکوی جایی نداشته که در چنین جلسه‎ای از استاندار برای تغییر کارمند جزء یکی از دستگاه‎های اجرایی درخواست دارند! بدون آنکه به ضوابط و مقررات اداری پایبند باشند و حال باید این سؤال را پرسید که در چنین دستگاه‎هایی تغییرات مسؤولیت با چه ادبیاتی اتفاق می‎افتد؟ آیا براساس مقررات، قانون و ضوابط اجرایی است و یا کدخدامنشانه اتفاق می‎افتد؟

یکی از مسائل مهم در این جلسه برق‌رسانی به روستای توریستی و هدف گردشگری «جهان‌نما» کردکوی بود که یکی از راهکارهای  محیط زیست برای برق‌رسانی به این روستا انرژی خورشیدی بود که مدیر مربوطه برای اجرا یا عدم اجرای آن به پایان‎نامه دانشگاهی خود استناد کرد و گفت پس از اتمام پایان‎نامه‎اش می‎تواند پاسخ بدهد که آیا طرح انرژی پاک برای روستای «جهان‎نما» مناسب است یا خیر؟ که استاندار گلستان به طنز گفت یعنی ما منتظر پایان‎نامه شما باشیم؟!

استاندار گلستان بر این مهم تأکید کرد که فرقی نمی‌کند 400 خانوار و یا دو خانوار در جهان‎نما زندگی کنند، در هر صورت دستگاه‎های ذی‎ربط مکلف به برق‎رسانی به این روستا هستند و البته باید نظارت‎ها طوری باشد که پس از برق‎رسانی بلایی که دامن‎گیر روستای زیارت شد دامن روستای «جهان‎نما» را نگیرد.

 فارغ از این حواشی در این جلسه موضوعات مهم و متنوعی نیز مطرح شد و استاندار گلستان نیز وعده داد در صورتی که مسائل مطرح شده در این جلسه مکتوب و ابلاغ شود شخصاً آن را پیگیری خواهد کرد و گفت همه سعی ما این است که مصوباتی داشته باشیم که قابل اجرا باشد.

/فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار