آغاز به‌کار ستاد انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در گلستان، شناسایی و دستگیری اعضای باند بزرگ پولشویی در استان، تشدید فعالیت گروه‌های دامپزشکی در پیشگیری از وقوع آنفلوآنزا، بازسازی نخستین مدرسه تخریبی از سیل، اتمام سرشماری پاییزه حیات وحش در پارک ملی گلستان و افتتاح دومین مدرسه اشتغال کشور در گرگان از جمله رویدادهای خبری هفته گذشته گلستان بود.

رویدادهای خبری گلستان در هفته گذشته

به گزارش گلستان ۲۴؛ ستاد انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در گلستان با حضور استاندار و مسوولان استانی افتتاح شد و فعالیت خود را آغاز کرد.

هادی حق شناس استاندار گلستان در مراسم افتتاح این ستاد گفت: نباید برای عوامل برگزاری انتخابات، پیروزی یا شکست نامزدها فرقی داشته باشد و لازم است اصل امانت داری با هدف تقویت اعتماد مردم بیش از گذشته مورد توجه قرار گیرد.

 استان گلستان با ۶ حوزه انتخابیه اصلی، ۷ نماینده در مجلس شورای اسلامی دارد که ۲ نفر از حوزه گرگان و آق قلا ، یک نفر از حوزه رامیان و آزادشهر، یک نفر از حوزه علی آباد، یک نفر از حوزه کردکوی، بندرترکمن و بندرگز، یک نفر از حوزه گنبدکاووس و یک نفر از حوزه مینودشت، کلاله و مراوه‌تپه به مجلس شورای اسلامی راه خواهند یافت.

**

سخنگوی شرکت گاز گلستان گفت :از زمان اجرای طرح اصلاح قیمت بنزین تقاضا برای گاز از سوی صاحبان خودروهای دوگانه سوز در استان بیشتر شد بطوری‌که سوخت گیری در جایگاه های سی ان جی (گاز طبیعی فشرده) استان از ۶۰۴ هزار و ۴۹ متر مکعب در ۲۳ آبان به ۶۴۶ هزار و ۱۹۷ متر مکعب در یکم آذر ماه جاری افزایش یافت.

**

رییس کل دادگستری گلستان از شناسایی و دستگیری اعضای یک شبکه گسترده پولشویی در این استان خبر داد و گفت: اعضای این باند ۹ نفره در قالب یک شبکه گسترده در گلستان، سمنان و تهران اقدام به کلاهبرداری و پولشویی می‌کردند که با تلاش اداره اطلاعات گلستان دستگیر شدند.

 هادی هاشمیان اظهار داشت: این افراد پرونده‌های صوری دریافت تسهیلات کلان با سود کم در شبکه بانکی تشکیل می‌دادند و سپس این وام‌های صوری را با سود ۳۰ درصد سپرده گذاری کرده و در حالی‌که پولی سپرده گذاری نکرده بودند میلیاردها تومان سود دریافت می کردند.

وی افزود: بررسی‌های اولیه نشان می‌دهد این افراد حدود ۱۰ میلیارد ریال پولشویی کردند که با ادامه تحقیقات و حسابرسی ها، احتمال افزایش این رقم وجود دارد.

**

نخستین شعبه استانی و دومین مدرسه اشتغال کشور با حضور جمعی از مدیران کشوری و استانی در دانشگاه گلستان به بهره برداری رسید.

مدیر مدرسه اشتغال شریف کشور گفت: بعد از پایان زمان فراخوان ۱۸۰ نفر برای ورود به این مدرسه ثبت‌نام کردند که بعد از انجام غربالگری، ۱۰۰ نفر در اولین دوره مدرسه اشتغال استان گلستان پذیرش می‌شوند.

**

جانشین سازمان بسیج در جمع بسیجیان گرگان گفت که اغتشاشات اخیر ریشه اجتماعی داشت که باید حل ریشه‌ای و دایمی برای از میان بردن قطعی آن مورد توجه جدی قرار گیرد.

سردار محمدحسین سپهر اظهار داشت: اگر به مشکلات اجتماعی در زمان مناسب رسیدگی نشود امکان تغییر آن به اعتراض سیاسی و در نتیجه ایجاد مشکلات امنیتی وجود دارد.

**

همزمان با سالروز قیام مردم گرگان در ۵ آذر سال ۱۳۵۷، مراسم گرامیداشت این واقعه تاریخی همراه با غبارروبی یادمان شهدا با حضور مردم و مسوولان استان گلستان برگزار شد.

استاندار گلستان در این مراسم گفت: قیام ۵ آذر مردم گرگان طلیعه پیروزی انقلاب اسلامی بود و باید برای پاسداشت اتفاقات تاریخی پیرامون انقلاب اسلامی به خصوص این واقعه تاریخی تلاش کرده و آن را به نسل آینده منتقل کنیم.

هادی حق شناس همچنین با حضور در منزل شهید حجت الله عباسی از شهدای واقعه ۵ آذر گرگان، از خانواده این شهید به دلیل صبر و خودگذشتگی هایشان قدردانی کرد.

**

معاون سیاسی سازمان بسیج گفت: با وجود برخی نقدها به دولت در مورد چگونگی اجرا و روش افزایش قیمت و سهمیه بندی بنزین نباید با تندی اظهارنظرها آب به آسیاب دشمن ریخت و به دولتمردان انگ خیانت زد.

قاسم حبیب‌زاده در نشست با بسیجیان گرگان اظهار داشت: کاهش درآمد دولت باعث کندی اجرای پروژه های عمرانی شده و برنامه ریزی ها را دچار مشکل کرده است.

**

بازسازی اولین مدرسه تخریبی مناطق سیل‌زده گلستان در روستای گری دوجی شهرستان آق‌قلا در شمال این استان به پایان رسید و پس از بهره‌برداری در اختیار دانش آموزان قرار گرفت.

این واحد آموزشی سه کلاسه با ۳۰۶ مترمربع، ظرفیت بیش از ۹۰ نفر دانش آموز را دارد و با هزینه بیش از ۱۰ میلیارد ریالی بانک دی ساخته شد.

**

سرشماری پاییزه حیات وحش پارک ملی گلستان با محوریت گونه‌های قوچ و میش، کل و بز و آهو در این ذخیرگاه زیست‌کره در شرق استان گلستان به پایان رسید.

**

مدیرکل دامپزشکی گلستان ضمن اشاره به آمادگی و تشدید فعالیت گروه های دامپزشکی در پیشگیری وقوع آنفولانزا دراستان گفت  تاکنون موردی از آنفولانزای پرندگان در گلستان مشاهده نشده است .

غلامرضا محرابی از مردم خواست با هدف پیشگیری از شیوع آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان فعلا از خرید طیور زنده و بومی از حاشیه شهرها و بازارهای محلی خودداری کنند. 

**

تیم های بسکتبال مردان شهرداری گرگان و دختران گرگان در لیگ برتر کشور مقابل حریفان پیروز شدند.

شهرداری گرگان در هفته هشتم لیگ برتر در گرگان مقابل شورا و شهرداری قزوین پیروز شد و  تیم بسکتبال دختران گرگان در هفته سوم لیگ برتر در تهران میزبانش تیم پاز تهران را برد.

**

ساخت ۶۷ طرح شامل مسکن، مدرسه و زمین فوتبال در شهرهای سیل‌زده گُمیشان و آق‌قلا استان گلستان امروز پنجشنبه توسط اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران آغاز شد.

این طرح ها شامل مجتمع ۵۰ واحد مسکونی، مدرسه ۶ کلاسه و زمین فوتبال در گمیشان و ۱۵ واحد مسکونی در آق قلا است که با اعتبار بیش از ۱۰ میلیارد تومان توسط اتاق بازرگانی تهران ساخته خواهد شد.

**

دادستان گرگان تایید کرد که دستور قضایی برای جلوگیری از خروج گندم استان گلستان صادر شده است.

حجت الاسلام سیدرضا سید حسینی گفت: گلستان قطب تولید گندم کشور است اما بدلیل برنامه‌ریزی نامناسب سازمان غله و خروج بی رویه محصول از استان، کارخانه‌های آرد منطقه با رکود یا حداقل ظرفیت تولید مشغول کار هستند.

وی افزود: از دیگر سو گلستان بهترین و باکیفیت ترین گندم ایران را تولید می‌کند اما آردهای توزیع شده در استان کیفیت پایین تری در تراز گندم منطقه دارد.

وی اظهار داشت: بر همین اساس تا عادی شدن شرایط و ثبات شرایط کاری کارخانه های آرد گلستان؛ خروج گندم از استان ممنوع است.

**

فرمانده انتظامی استان گلستان گفت که اعتراض‌های صورت گرفته در گرگان پس از افزایش نرخ بنزین که به اغتشاش محدود منجر شد؛ هیچ تلفات انسانی نداشت.

سرتیپ دوم ستاد روح الامین قاسمی اظهار داشت: مردم گرگان در همان روز اعتراضات همراهی خوبی با نیروی انتظامی مستقر در کف خیابان داشتند و اجازه تحرک به فرصت‌طلبان ندادند ضمن اینکه شخصا با حضور در بین معترضان و مذاکره آنها را دعوت به ترک محل و بیان اعتراضات از مجاری دیگر کردم که با همراهی صورت گرفته تجمع بدون مشکل خاصی پایان یافت.

/ایرنا

ارسال نظر

آخرین اخبار