خانم احمدی مبلغ مدرسه علمیه الزهرا(سلام الله علیها) گرگان گفت: وظیفه یک طلبه بسیجی حضور در میدان برای حفظ و دفاع از کشور است که برای رسیدن به این مهم در مرحله اول باید به خودسازی پرداخت.

خودسازی شرط لازم برای دفاع از کشور است

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از خبرگزاری کوثر از گلستان، خانم احمدی در مراسم شب شعر که به مناسبت هفته بسیج از سوی مجموعه حوزوی الزهرا(سلام الله علیها) گرگان برگزار شد، با اشاره به این مطلب که همه طلاب یک بسیجی هستند، بیان کرد: وظیفه یک طلبه بسیجی حضور در میدان برای حفظ و دفاع از کشور است که برای رسیدن به این مهم در مرحله اول باید به خودسازی پرداخت تا تاثیر لازم در جامعه داشته باشد.

وی بهره گیری از سیره ائمه معصومین(علیهم السلام) و علمای اسلام را برای طی کردن مسیر لازم دانست و اضافه کرد: بر اساس تاکیدات امام خمینی(رحمه الله علیه) و رهبر معظم انقلاب حضرت آیت الله خامنه ای(مدظله العالی) زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا براساس متونی که در دسترس ماست، امری مهم در جهت دفاع و حفظ ارزش های انقلاب است.

مبلغ حوزه، ضمن معرفی کتب متعدد از خاطرات رزمندگان دوران دفاع مقدس بر روحیه سَبُعیت دشمنان و روح ولایت پذیری بسیجیان و رزمندگان ما در آن دوران اشاره کرد و گفت: با تمام لطمه ها و صدمه های متعددی که در دوران دفاع مقدس بر رزمندگان وارد می شد اما بهترین استفاده را از فرصت ها داشتند به طوری که بسیاری از خاطرات جنگ و اسارت با نگارش خاطرات آنان به صورت مکتوب ثبت و ضبط شده است.

احمدی طلاب را پزشک روح نامید و ادامه داد: برای پزشک روح بودن ابتدا تقویت روحی خود فرد لازم است، پس سعی کنید قدر اوقات خود را دانسته و از لحظات آن بهترین بهره را ببرید، علاوه بر روایات عدیده از ائمه معصومین(علیهم السلام)، حکمت های متعدی از نهج البلاغه در اهمیت این مطلب دلالت دارد.

وی با اشاره به این مطلب که هر چیزی لایق مطالعه و آموختن نیست، اضافه کرد: در هنگام مطالعه، نکته برداری کرده و آن را در اختیار دیگران نیز قرار دهید و عمل به آموخته ها را سرلوحه کار خود داشته باشید.

کارشناس فرهنگی بر بسیجی بودن و بسیجی ماندن تاکید کرد و افزود: رسالت اصلی ما حفظ روحیه بسیجی و حضور به موقع در میدان است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار