رئیس کانون انبوه سازان کشور با اشاره به اینکه دولت می‌تواند با افزایش سقف تسهیلات مسکن تا ۳۰۰ میلیون تومان و سپس انتقال آن به خریدار موجب رونق بخش مسکن شود، گفت: ۲۲ میلیون بد مسکن و حدود ۴۰ درصد اجاره نشین داریم.

راهکاری برای بالا بردن قدرت خرید مسکن + جزئیات

به گزارش گلستان ۲۴؛ جمشید برزگر با اشاره به اینکه برای برون رفت از شرایط حاکم بر تولید مسکن به رئیس‌جمهوری نامه نوشته و امیدواریم به آن توجه کنند، گفت: ساخت‌وساز در کشور به عنوان بالاترین پیشران صنعت تولیدی محسوب می‌شود، زیرا ۹۷ درصد محصولات تولید ساختمان، در داخل کشور تولید می‌شود و در صورت رونق ساخت‌وساز کارخانه‌های سیمان، فولاد، آهک، گچ، آجر، شیشه، کاشی، سرامیک، کابل و سیم برق، شیرآلات، سرویس‌های بهداشتی، کلید و پریز و لوازم برقی و الکتریکی و بیش از ۳۰۰ محصول دیگر که مستقیم و غیرمستقیم با ساخت‌وساز در ارتباط هستند به تولید خود خواهند افزود.

وی ادامه داد: محصولات تولید ساختمان هم‌اینک بیشتر آنها با حداکثر ۳۰ درصد ظرفیت خود کار می‌کنند و آنچه مسلم است افزایش ظرفیت تولید کارخانه‌های موجود برای دولت بسیار کم‌هزینه‌تر، راحت‌تر و زوده‌بازده‌تر از ایجاد کارخانه‌های جدید است.

سقف تسهیلات خرید و تولید مسکن تا ۳۰۰ میلیون افزایش یابد

برزگر با بیان اینکه برای برون رفت از شرایط حاکم بر تولید مسکن باید دولت اقدامات مناسبی انجام دهد تاکید کرد: چنانچه دولت اقدام به افزایش مبلغ تسهیلات ساخت و امکان انتقال آن به خریدار به صورت بلندمدت کند قدرت خرید متقاضیان مسکن افزایش می‌یابد.

وی افزود: قطعاً با افزایش متقاضی خرید مسکن افزایش تولید و ساخت‌وساز حاصل می‌شود.پس افزایش تولید مسکن موجب افزایش اشتغال و رونق اقتصادی خواهد شد و بدون هیچ تردیدی درآمد دولت و شهرداری‌ها نیز افزایش خواهد یافت.

به گفته وی، با توجه به عوارض دریافتی شهرداری‌ها که حداقل ۳۰ درصد بودجه شهرداری‌های کشور را تأمین می‌کند، مالیات بر ارزش افزوده ۱۰ درصدی و سهمیه آموزش و پرورش و حمل‌ونقل و غیره، مالیات بر درآمد و مالیات نقل و انتقال و وجوه دریافتی بابت حق انشعابات آب و برق و فاضلاب و گاز و غیره تماماً موجب افزایش درآمد دولت خواهد شد.

رئیس کانون انبوه سازان کشور با تاکید بر اینکه این تسهیلات اعطائی زمانی مؤثر واقع می‌شود و چرخ ساخت‌وساز را به گردش در می‌آورد که حداقل تسهیلات اعطائی برای خرید و تولید هر واحد مسکونی در تهران به ۳۰۰ میلیون تومان برسد اظهارکرد: این تسهیلات می‌تواند در کلان‌شهرها ۲۵۰ میلیون تومان و در شهرهای بیش از ۵۰۰ هزار نفر جمعیت ۲۰۰ میلیون تومان و سایر شهرها ۱۶۰ میلیون تومان باشد.

برزگر با اشاره به اینکه تسهیلات مسکن باید قابل انتقال به خریداران باشد و مدت بازپرداخت حداقل ۲۰ سال گفت: شاید عنوان شود که محل تأمین این تسهیلات کجا باید باشد.این تسهیلات می‌تواند حتی از محل صندوق توسعه ملی تامین شود، زیرا بدون هیچگونه تردیدی افزایش تسهیلات بانکی بلندمدت با کارمزد پائین، آنچنان تحرکی در ساخت‌وساز و رونق تولید و اشتغال در کشور ایجاد می‌کند که قابل مقایسه با هیچیک از دور زدن‌های تحریم‌ها و پیگیری ایجاد رابطه اقتصادی با سایر کشورها نخواهد بود.

رئیس کانون انبوه سازان کشور با بیان اینکه نقدینگی کشور از مرز ۲۰ هزار هزار میلیارد تومان فراتر رفته است خاطر نشان کرد: براساس آمار ارائه شده توسط مسئولان، ۲۲ میلیون بد مسکن در بافت‌های فرسوده و حاشیه‌نشینی شهرها و حدود ۴۰ درصد اجاره نشین داریم که همگی براساس قانون اساسی نیاز به سر پناهی مناسب دارند.

 

منبع: فارس

 

ارسال نظر

آخرین اخبار