معاون آبزی پروری شیلات گلستان گفت: پیش بینی می شود در سال جاری 100 تن ماهی قزل آلا در قفس، پشت سد گلستان تولید شود که آغاز صید این ماهیان اسفند ماه است.

پیش بینی تولید 100 تن ماهی قزل آلا در قفس

به گزارش گلستان ۲۴؛ محمود سقلی روز دوشنبه در گزارشی به ایرنا اظهار کرد: امسال 70 هزار قطعه بچه ماهی با وزن متوسط 150 گرم در 200 قطعه قفس رهاسازی شده است.

وی اضافه کرد: رهاسازی بچه ماهیان قزل آلا از آبان ماه آغاز و در طول یک دوره پنج ماهه به رشد مطلوب برای صید می رسند.

سقلی افزود: پرورش ماهی در قفس و پشت سد گلستان در سال گذشته به صورت پایلوت در استان انجام و 50 تن قزل آلا با این روش تولید شد.

به گفته وی، استفاده بهینه از امکانات بالقوه موجود و آب پشت سد در فصل زمستان، تامین بخشی از پروتیین مورد نیاز جامعه و ایجاد زمینه اشتغال و کسب درآمد دانش آموختگان بخش کشاورزی از اهداف اجرای این طرح است.

سقلی با یادآوری ظرفیت خوب استان برای توسعه این روش، اظهار امیدواری کرد با تعامل مناسب با آب منطقه ای و محیط زیست بتوان میزان تولید آبزیان را افزایش داد.

معاون آبزی پروری شیلات گلستان افزود: براساس مطالعات انجام شده توسط سازمان شیلات ایران می توان پرورش ماهی در قفس را برای ماهیان بومی دریای خزر نیز در سواحل این دریا اجرایی کرد.

وی از سرمایه گذاران و علاقمندان خواستار حضور در این بخش شد و گفت: استفاده از تکنولوژی ساده و ارزان قیمت نسبت به دیگر سیستم های پرورش، کاهش نسبی در سرمایه گذاری اولیه، سهولت در پرورش و صید ماهی و افزایش تولید در واحد سطح از مزایای اجرای طرح پرورش ماهی در قفس است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار