مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس گلستان گفت: در سال ۹۸ تدوین ۵۰ عنوان کتاب مکتوب و ۲۰ کتاب صوتی در حوزه دفاع مقدس را در دستور کار داریم که ۸۰ درصد آن انجام شده است.

۵۰ عنوان کتاب دفاع مقدس در گلستان تألیف خواهد شد

به گزارش گلستان ۲۴؛ سردار علی ملک شاهکوهی صبح دوشنبه در خصوص برنامه های مرکز حفظ آثار دفاع مقدس اظهارکرد: کارگروه تخصصی با ظرفیت پیشکسوتان که هدف آن جذب مشارکت های عمومی و خصوصی و مردمی است، تشکیل شده است.

وی افزود: ۳۰۰ نفر عضو این کارگروه ها هستند و هیئت امنایی دارند که در محل هزینه ها تصمیم گیری می کنند.

ملک شاهکوهی گفت: کارگروه تاریخ شفاهی رزمندگان و نهضت جمع آوری تاریخ شفاهی ایجاد شده و تاکنون ۲۰۰ نفر از رزمندگان، تاریخ شفاهی خود را بیان کردند.

وی از تدوین دانشنامه استانی دفاع مقدس خبرداد و ادامه داد که ۲۶۰ مدخل شناسایی شد که از این تعداد ۱۲۰ مدخل در سال ۹۸ جمع آوری خواهد شد.

ملک بیان کرد: تدوین نقش روحانیون در دفاع مقدس از دیگر برنامه های ما است که ۱۵۰ رزمنده روحانی و ۷۵ شهید روحانی داریم و تاریخ شفاهی و آثار این روحانیون جمع آوری و یا در دست جمع آوری است.

وی با بیان این که ۳۲۰ زن رزمنده در استان داشتیم، گفت: تدوین نقش زنان گلستان در دفاع مقدس از دیگر مسائلی است که در کارگروه ها به آن خواهیم پرداخت.

ملک در ادامه به نقش اهل سنت در دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: اهل سنت گلستان ۶۰۰ شهید را تقدیم انقلاب کردند که نقش و عملکرد آن ها تدوین خواهد شد.

وی بیان کرد: در سال ۹۸ تدوین ۵۰ عنوان کتاب مکتوب و ۲۰ کتاب صوتی را در دستور کار داریم که ۸۰ درصد آن انجام شده است.

ملک تصریح کرد: موشن گرافی، کلیپ و غیره به زبان های دیگر انجام شده و نمایش خیابانی و صحنه ای هم که در آن به خاطرات رزمندگان دفاع مقدس می پردازد، تولید خواهد شد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار