بیانیه اداره‌کل حفظ آثار دفاع مقدس گلستان؛

اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان گلستان به مناسبت سالروز آزادسازی خرمشهر بیانیه‌ای صادر کرد.

آزادسازی خرمشهر یک فصل به یاد ماندنی از حماسه آفرینی مردانی آسمانی است

به گزارش گلستان 24؛بیانیه اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان گلستان به مناسبت سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر به شرح زیر است:

آزادسازی خرمشهر یک فصل به یاد ماندنی از حماسه آفرینی مردانی آسمانی است که با توکل به قدرت لایزال الهی پای به عرصه جهاد نهاده و با رهبری معمار کبیر انقلاب اسلامی ایران حضرت امام خمینی حماسه‌ای جاودان را رقم زدند.

عملیات پیروزمند بیت‌المقدس و آزادی خرمشهر در سوم خرداد ماه سال ۱۳۶۱ موجب پیدایش وضعیت نوینی در صحنه سیاسی - نظامی جنگ تحمیلی 8 ساله و تحولات آینده خاورمیانه شد و اسباب اضطراب و نگرانی آمریکا و قدرت‌های حامی صدام و رژیم بعثی- صهیونیستی عراق را فراهم کرد.

بررسی و تأمل در پیامد‌ها و بازتاب‌های پیروزی ملت ایران در عملیات آزادسازی خرمشهر نزد محافل سیاسی - نظامی غرب و اظهارات تئوریسین‌های توطئه علیه انقلاب اسلامی دلالت بر احساس خطر بیشتر آمریکایی‌ها نسبت به ایام پیروزی انقلاب و سقوط شاه داشته و احتمال شکست صدام و فروپاشی رژیم بعثی عراق دامنه نگرانی آنان را فرا‌تر از ایران و جغرافیای جنگ در سطح منطقه گسترش بخشید.

امروز نیز هوشیاری فرزندان این مرز و بوم به رهبری و زعامت رهبر فرزانه انقلاب توطئه های استکباری و صهیونیستی علیه ایران اسلامی را نقش بر آب کرده و در سایه وحدت و یکدلی در برابر تمامی زیاده خواهان و زورگویان جهان همچون دژی مستحکم خواهند ایستاد تا همانند گذشته حریم مقدس جمهوری اسلامی ایران و دستاوردهای گرانب‌های آن از تجاوز اهریمنان مصون بماند.

بازخوانی و ترسیم روزآمد این رخداد سرنوشت‌ساز (فتح خرمشهر) برای نسل‌های امروز انقلاب و آینده‌سازان واقعی این سرزمین، حماسه‌آفرینی‌ها و رشادت‌های فرزندان قرآن و ولایت در آن قطعه درخشان تاریخی را برای همیشه جاودانه و الهام بخش آنان در صحنه‌های رویارویی با بیگانگان و دشمنان انقلاب، نظام و میهن اسلامی قرار خواهد داد.

لذا ضمن گرامیداشت یاد، نام و خاطره رزمندگان اسلام، شهدای گرانقدر و ایثارگران عزیز، سالروز این حماسه ارزشمند را به آحاد مردم ولایی و مومن استان گلستان تبریک و تهنیت عرض کرده و سلام درود می فرستیم به روح متعالی حضرت امام خمینی (ره) و همه شهیدانی که در مسیر حفظ اسلام جان خود را تقدیم کردند.

/دفاع پرس

ارسال نظر

آخرین اخبار