سلیمانی از کشت قراردادی سیب زمینی برای نخستین بار در گرگان خبر داد و گفت: عقد قرارداد بین کشاورز و کارخانه دار دغدغه کشاورزان را برای فروش محصول کم می کند.

کشت قراردادی سیب زمینی برای نخستین بار در گرگان/ رفع دغدغه کشاورز برای فروش محصول از مزایای کشت قراردادی

به گزارش گلستان ۲۴؛ «عباس سلیمانی» امروز (چهارشنبه 20 آذر) در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: برای نخستین بار کشت قراردادی سیب زمینی در استان گلستان انجام شد و بر این اساس دست کشاورز را در دستان صنایع باز می‎گذاریم.

 

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان گرگان ادامه داد: در همین راستا کارخانه‎دار با کشاورز قرارداد می‎بندد به طوری که قیمت تمام شده یک کیلو سیب زمینی را توسط کمیته کارشناسی تشکیل شده در شهرستان محاسبه کردیم و 20 درصد سود را برای کشاورز لحاظ کردیم.

 

سلیمانی با بیان اینکه کشت قراردادی سیب زمینی فوایدی برای کشاورز به همراه دارد، بیان کرد: کشاورز با این کار بذر کلاس‎ دار از کارخانه تحویل می گیرد و کارشناسان کارخانه از ابتدا تا انتهای برداشت محصول بر کار کشاورز نظارت دارند.

 

وی اضافه کرد: با کشت قراردادی سیب زمینی اگر قیمت در بازار پایین تر از قیمت تعیین شده بین کشاورز و کارخانه دار بود کارخانه موظف است براساس همان قیمت قرارداد شده، محصول را از کشاورز خریداری کند.

 

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان گرگان تأکید کرد: با کشت قراردادی سیب زمینی به دنبال ایجاد ثبات اقتصادی در تولید محصول سیب زمینی هستیم و امسال قرار شد 6 هزار تن سیب زمینی با کارخانه صنایع تبدیلی قرارداد شود.

 

سلیمانی افزود: در صورتی که این طرح با موفقیت انجام شد و کشاورزان سیب زمینی کار و صنایع مرتبط با آن رضایت داشته باشند این طرح تداوم می یابد.

 

وی متذکر شد: عقد قرارداد بین کشاورز و کارخانه داران برای تولید سیب زمینی مناسب دغدغه کارخانه های صنایع تبدیلی را برای مواد اولیه و نگرانی کشاورزان را برای فروش محصول کم می کند.

/شبستان

ارسال نظر

آخرین اخبار