قیمت هر بشکه نفت برنت در پایان معاملات هفته با یک دلار و ۲ سنت معادل ۱.۶ درصد افزایش به ۶۵ دلار و ۲۲ سنت رسید.

قیمت جهانی نفت امروز ۱۳۹۸/۰۹/۲۳|برنت ۶۵ دلاری شد

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از رویترز، در حالی که سرمایه گذاران از پیشرفت در مذاکرات تجاری میان آمریکا و چین و پیروزی قاطع حزب محافظه کار در انتخابات بریتانیا خوش بین شده اند، قیمت نفت روز جمعه به بالاترین رقم در طی حدود 3 ماه گذشته رسید.

واشنگتن و پکن اعلام کردند که به فاز نخست توافق تجاری دست یافته اند که به موجب آن بخشی از تعرفه های آمریکا علیه کالاهای چینی کاهش می یابد و در مقابل چین نیز خرید محصولات کشاورزی از آمریکا را افزایش خواهد داد.

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت در پایان معاملات روز جمعه با یک دلار و 2 سنت معادل 1.6 درصد افزایش به 65 دلار و 22 سنت رسید. قیمت نفت خام آمریکا نیز در پایان معاملات دیروز با 89 سنت معادل 1.5 درصد رشد به 60 دلار و 7 سنت رسید. قیمت هر دو شاخص نفتی دیروز به بالاترین رقم از 16 سپتامبر رسید و رشد هفتگی اندکی بیش از یک درصدی را شاهد بود.

رابرت لایتیزر، نماینده تجاری آمریکا روز جمعه به خبرنگاران گفت، چین توافق کرده که در طی 2 سال 32 میلیارد دلار بیشتر محصولات کشاورزی از آمریکا خریداری کند. وی افزود، این توافق در هفته نخست ماه ژانویه به امضای طرفین خواهد رسید.

اما مقامات چینی هیچ اشاره ای به رقم دقیق محصولات کشاورزی ای که قرار است از آمریکا بخرند اشاره نکردند.

فیل فلین، تحلیلگر موسسه پرایس فیوچرز گروپ در شیکاگو گفت: «به نظر می رسد که ترامپ درست به موقع و در آستانه کریسمس به توافق تجاری مد نظر خود دست یافته است.» وی افزود، هرچند بازارها به دلیل خبرهای مثبت تجاری شاهد جهش بوده، اما باید منتظر شنیدن جزئیات بیشتر از سوی طرف چینی بود.

در انتخابات روز پنجشنبه انگلیس، حزب محافظه کا حاکم در انتخابات پارلمانی به پیروزی قاطعی دست یافت و بدین ترتیب زمینه برای خروج این کشور از اتحادیه اروپا فراهم شد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار