گزارشی از مدیریت شوک دولتمردان:

به نظر می رسد نوعی از مدیریت شوک در میان دولتمردان نهادینه شده که افکارعمومی را نگران و ناراحت کرده است.

شگفتانه وزیر جوان افکارعمومی را عصبانی کرد

به گزارش گلستان ۲۴؛ روز پنجشنبه «محمد جواد آذری جهرمی» وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از سورپرایزی که قولش را به مردم داده بود، رونمایی کرد. شگفتانه آقای وزیر پهپادی بود که قابلیت حمل و پست اشیاء را داشت و می توانست بسته های پستی را به قصد برساند. این موضوع اما نتوانست چندان رضایت هموطنانی که به دنبال وعده‌ای دیگر بودند را فراهم کند. 

وزیر ارتباطات درباره وعده خود در صفحه اینستاگرام نوشت: «بالاخره ممکنه خبر خوب زیادی در این مدت نشنویم یا حتی از شنیدن سورپرایز تعجب کنیم. اما من تمام تلاشم رو می‌کنم که حداقل به اندازه‌ی خودم برای شما مردم کار کنم و خبر خوب بدهم. همین شادی و هیجانی که این مدت در جامعه ایجاد شد خیلی ارزشمنده. کشور و مردم بزرگی داریم و باید قدرشون رو بدونیم. باید ایران رو بهترین و پیشرفته‌ترین کشور دنیا کنیم!»

از همین رو سیل انتقادات نسبت به اقدام وزیر ارتباطات که بسیاری آنرا سرکاری خطاب کردند و با عصبانیت نسبت به آن مطلب نوشتند، در فضای شبکه های اجتماعی بوجود آمد. بسیاری از کاربران شبکه اجتماعی توئیتر این اقدام وزیر را بازی با افکارعمومی عنوان کردند و ناراحتی خود را نسبت به چنین موضوعی ابراز داشتند.

موضوعی که موجب انتقاد و اعتراض افکارعمومی در فضای مجازی شد، عدم سنخیت سورپرایز جهرمی با نیازهای آنان بود. درواقع بسیاری اعلام کردند که وزیر ارتباطات هنوز نتوانسته نیاز روز جامعه را متوجه شود و از سوی دیگر در زمانه ای که مشکلات زیادی گریبانگیر مردم است، سعی دارد با جلب توجه و اعلام اینکه خبر شادی بخشی دارد، مردم را نسبت به اقدامات خود غافلگیر کند اما متاسفانه این موارد به سبب عدم برآورده شدن نیاز و احتیاجات مردم مورد خشم و عصبانیت آنان شده است.

جالب اینجاست که وزیر وعده های زیادی چون پایان وس (خدمات ارزش افزوده) به مردم داده است اما اغلب این موارد در حد یک وعده مانده است.

در همین شرایط آقای وزیر به سراغ وعده جدیدی رفته است که چندان نتوانست مخاطلبانش را راضی و خشنود کند.

از سوی دیگر رونمایی از پهپاد پستی که به صورت خاصی اجرا شد، بیشتر از اینکه در سطح کارهای یک وزیر باشد بیشتر بایستی از سوی یک شرکت پستی به عنوان یک مزیت جدید رونمایی می شد. 

همچنین برای بسیاری مطرح بود که این موضوع اصلا در کشور قابلیت اجرایی دارد یا خیر. برخی از کاربران درباره اینکه این بسته سالم به مقصد برسد و همچنین قابلیت اجرایی در کشور بخصوص در سطح شهرهای شلوغ به سبب امنیت هوایی داشته باشد، تشکیک ایجاد کردند.

از سوی دیگر مردم ایران با توجه به عدم اطلاع رسانی درست اجرای طرح های مهم از جمله سهمیه بندی بنزین از مسئولان گله دارند. مسئولان در موضوع سهمیه بندی بنزین نه تنها اطلاع رسانی درستی انجام ندادند بلکه با مدیریت شوک مردم را نگران کردند. 

به نظر می رسد این نوع مدیریت غافلگیرانه در مدیران دولتی در حال نهادیه شدن است اما متاسفانه حاصل این موارد بیشتر نگرانی و ناراحتی مردم بوده است. در این شرایط مشکلات مختلف اقتصادی و اجتماعی دولتمردان بایستی با احتیاط بیشتر عمل کنند.  

/راه دانا

ارسال نظر

آخرین اخبار