مدیرکل آموزش و پرورش گلستان با اشاره به تحصیل حدود ۳۵۰ هزار دانش‌آموز در ۳ هزار مدرسه استان گفت: استان گلستان با کمبود حدود ۲ هزار معلم مواجه است.

 مدارس استان گلستان با کمبود ۲ هزار معلم روبه‌رو است

به گزارش گلستان 24؛احسان گوهری‌راد ظهر امروز با حضور در دفتر این خبرگزاری به پرسش های خبرنگاران این رسانه پاسخ داد.

وی در این نشست به وضعیت آموزش و پرورش استان، موضوعات و مسائل مربوط به این حوزه اشاره کرد.

گوهری‌راد در ابتدای این دیدار به نقش رسانه‌ها در حل مسائل و مشکلات  آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: از اینکه رسانه‌ها مدارس مناطق محروم و کم‌برخوردار را می‌بینند و مسائل آنها را انعکاس دهند، قدردانی می‌کنم.

وی با بیان اینکه رسانه‌ها می‌توانند آیینه تمام‌نمای فعالیت‌های آموزش و پرورش باشند، افزود: تلاش می‌کنیم با همکاری رسانه‌ها بخش‌هایی که در این حوزه مغفول مانده است را مورد توجه قرار دهیم.

مدیرکل آموزش و پرورش گلستان با اشاره به تحصیل 350 هزار دانش‌آموز در مقاطع مختلف تحصیلی در استان بیان کرد: این دانش‌آموزان در حدود 3 هزار مدرسه تحصیل می‌کنند و حدود 22 هزار نفر از همکاران فرهنگی به صورت رسمی و پیمانی عهده‌دار آموزش و پرورش آنان هستند.

وی با اشاره به تحصیل 15 درصد دانش‌آموزان استان در مدارس غیردولتی گفت: 52 هزار دانش‌آموز استان نیز در مدارس غیردولتی مشغول تحصیل هستند که درصد این شاخص نسبت به میانگین کشوری حدود 3 تا 4 درصد بیشتر است.

گوهری‌راد به کمبود حدود 2 هزار معلم در استان اشاره و بیان کرد: آموزش و پرورش دو راه برای جذب معلم دارد. اولویت رفع کمبود معلم از طریق جذب فارغ‌التحصیلان دانشگاه فرهنگیان هستند. بخش دیگری از نیازها نیز از طریق ماده 28 انجام می‌شود. در این قالب افرادی که دارای مدرک تحصیلی کارشناسی و کارشناسی ارشد هستند، در یک آزمون کشوری شرکت می کنند و در نهایت پس از قبولی وارد آموزش و پرورش می‌شوند.

انتهای پیام/

 

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار