معاون هنری سینمایی و سمعی بصری اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی گلستان، گفت: با هدف آشنایی مردم با هنر و اقتصاد هنر غرفه هنرمندان در سیزدهمین نمایشگاه کتاب گلستان برپا شد.

غرفه هنرمندان در سیزدهمین نمایشگاه کتاب گلستان برپا شد

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان، رضا یارزلو معاون هنری، سینمایی و سمی بصری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان با اشاره به برپایی غرفه هنرمندان در سیزدهمین نمایشگاه کتاب گلستان اظهار کرد: معاونت هنری به عنوان کمیته هنری سیزدهمین جشنواره کتاب گلستان انتخاب شد و با همفکری های انجام شده به این نتیجه رسیدیم برای بهره مندی بهتر از این فرصت غرفه ای در نمایشگاه کتاب ویژه هنرنمایی هنرمندان آماده شود. 

وی افزود: نمایشگاه کتاب سال گذشته بیش از ۵۰ هزار بازدید کننده داشته و پیش بینی می شد این آمار در سال جاری افزایش پیدا کند و از آنجایی که مراجعه کنندگان به نمایشگاه کتاب تمامی رده های سنی را شامل می شود فرصت را مغتنم شمردیم تا رشته های هفتگانه هنری خود را ازحوزه هنرهای تجسمی گرفته تا سینما، عکاسی و ... به مردم معرفی کنیم. 

یازرلو ادامه داد: در طرح آزمایشی که با هنر خوشنویسی در نمایشگاه صورت گرفت متوجه شدیم بخش عظیمی از جامعه با هنر خوشنویسی بیگانه بودند و زمانی که به غرفه مراجعه می کنند و هنرمندی را در حال کتابت می بینند برایشان لذت بخش است و هدف نخست ما هم از این کار آگاه سازی مردم بوده است. 

وی تصریح کرد: هدف ما آگاهی مردم از وجود رشته های هنری و هنرمندان فعال و اساتید هنری در این حوزه هاست، اعتقاد ما این است این آگاهی باید شکل بگیرد و یکی از بهترین فرصت های آگاهی رسانی نمایشگاه کتاب است.

یازرلو با اشاره به اهمیت اقتصاد هنر گفت: از طریق ایجاد غرفه و بررسی آن متوجه شدیم که هنرمندان می توانند با معرفی هنر و آثار خود به جذب مخاطب بپردازند، طبق صحبت هایی که با هنرمندان انجام شده آن ها هم از این اقدام که موجب افزایش مخاطبین آن ها شده ابراز رضایت کردند.

وی افزود: علاوه بر بحث اقتصاد هنر این غرفه موجب انس و الفت بیشتر مردم با هنر می شود و موجب می شود مردم هنر را هم در سبدخانوار خود قرار دهند. 

معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد گلستان اظهار کرد: یکی دیگر از مزایای برگزاری غرفه هنری در نمایشگاه کتاب این است که این نمایشگاه از تک بعدی بودن خارج می شود، کتاب تاج سر آفرینش است و هر کجا کتاب هست محفل زیباتر می شود وحضور هنرمندان در کنار اهالی فرهنگ موجب زیبایی بیشتر نمایشگاه میشود.

یازرلو ادامه داد: انشالله تا پایان نمایشگاه هم این گروه های هنری از جمله موسیقی اقوام در غرفه حضور خواهند داشت تا مردم با موسیقی اصیل استان و اقوام آشنا شوند. موضوع بعدی هنرهای نمایشی است که علاوه بر اجرای زنده هنرهای نمایشی معرفی خود هنرهای نمایشی هم انجام می گیرد تا مردم بتوانند به آموزشگاه ها مراجعه کنند. 

یادآوری می شود سیزدهمین نمایشگاه بزرگ کتاب گلستان تا ۲۹ آبان ماه از ساعت ۱۱ تا ۲۰ پذیرای علاقه مندان است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار