معاون توسعه و مدیریت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان فرهنگ را یکی از مولفه های زنده اعلام کرد و گفت: بدون توجه به عنصر فرهنگ اتفاقات خوبی در جامعه رخ نمی دهد.

سرمایه اجتماعی از دل توسعه فرهنگ به وجود می آید

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان، نصرالله کشیری، معاون توسعه و مدیریت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان در حاشیه سیزدهمین نمایشگاه بزرگ کتاب گلستان اظهار کرد: همه کسانی که در عرصه هایی چون اجتماعی، مدیریتی، اقتصادی و دیگر موضوعات کار می کنند باید توجه داشته باشند که مسیر توسعه اقتصادی اجتماعی از مسیر توسعه فرهنگی اتفاق می افتد.

وی فرهنگ را یکی از مولفه های زنده اعلام کرد و افزود: بدون توجه به عنصر فرهنگ اتفاقات خوبی در جامعه رخ نمی دهد، سرمایه اجتماعی از دل توسعه فرهنگ به وجود می آید که بخشی از مسئولان به آن توجه لازم را ندارند و به این باور نرسیده اند.

معاون توسعه و مدیریت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان با اشاره به اینکه برای موضوعات و نیازهای فرهنگی باید تحلیل انجام شود و با برنامه ریزی به دنبال منابع آن رفت، گفت: اکنون دیگر روش مدیریت سنتی گذشته بلکه باید برنامه تحلیل کرد و متناسب با نیاز، منابع ایجاد کنیم که با این نگاه راهبردی می توان اتفاقات خوبی در زمینه فرهنگ رقم زد.

وی یادآورشد: کل هزینه فرهنگی و هنری در سال ۹۸ مبلغ ۲۵۰ میلیون تومان است که تا کنون ۱۰ برنامه در سطح استان و کشور برگزار کردیم که یکی از آن ها همین نمایشگاه بزرگ کتاب است.

کشیری یادآورشد: اگر در برگزاری نمایشگاه کتاب نگاه سنتی صورت می گرفت برگزاری  رویداد فرهنگی بزرگ امکان پذیر نبود.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار