هفتمین نشست کتاب فصل استان گلستان با حضور معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان و جمعی از مؤلفان، ناشران، فعالان و دوستداران حوزه‌ی نشر در شامگاه سه‌شنبه ۱۶ مهرماه در تالار اندیشه موسسه فرهنگی میرداماد در گرگان برگزار شد.

هفتمین نشست کتاب فصل استان گلستان برگزار شد

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان، در این نشست ابتدا دو کتاب «تاریخ ۷۰۰ ساله سید میران» به قلم حسنعلی ساور علیا و «فرهنگ مداحی» به قلم حمیدرضا گالشی توسط مؤلفان آثار به‌طور مبسوط معرفی شد.

سپس در ادامه علی‌اصغر مقسمی مدیرمسئول انتشارات مقسم درباره وضعیت ناشران و دغدغه‌های آن‌ها مطالبی را به سمع و نظر حاضران رساند.

در بخش بعدی این نشست، رحمت اله رجایی نویسنده و پژوهشگر گرگانی به مسئله کتاب نخوانی در جامعه اشاره کرد و به‌طور مبسوط به‌دشواری های نوشتن و نشر و چالش‌های توزیع و رساندن اثر چاپ‌شده به دست مخاطبان پرداخت و دلایل و بهانه‌های کتاب نخوانی را تشریح کرد.

معرفی ۷۳ عنوان کتاب منتشره در فصل تابستان و عکس یادگاری ناشران و نویسندگان و پذیرایی، پایان‌بخش هفتمین نشست کتاب فصل استان گلستان بود.

یادآوری می‌شود به مناسبت روز جهانی کودک و ادای احترام به شاعرانی چون حافظ، سعدی، خیام به همت یوسف مسگری و اعضای انجمن حافظ مهر گرگان، محفل شعرخوانی برپا شد و از تعدادی از کودکان حاضر در مراسم با اهدای هدیه تقدیر شد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار