همزمان با برپایی پنجمین نشست انجمن های ادبی استان گلستان، در حضور مدیرکل، معاون فرهنگی، رئیس اداره فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان، نشست صمیمی دبیران انجمن‌های ادبی گلستان با دبیر مجمع انجمن‌های کشور برگزارشد.

نشست صمیمی دبیران انجمن‌های ادبی گلستان با دبیر مجمع انجمن‌های کشور

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان، در این نشست که در عصر سه‌شنبه ۲۳ مهرماه در مجتمع فرهنگی هنری بهارستان گرگان برگزار شد؛ مهرناز آزاد شاعر، نویسنده، پژوهشگر و روزنامه‌نگار و دبیر مجمع انجمن‌های کشور ، اظهار کرد: من نماینده شما هستم تا دغدغه‌های انجمن های ادبی را به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی انتقال بدهم.

وی با تأکید به‌ضرورت ساختار سازی و هویت‌ سازی، گفت: در یک ماه و نیم گذشته با ماشین شخصی و به‌طور زمینی به ۱۵ استان رفته‌ام تا به دغدغه‌ها و درخواست‌های دبیران انجمن‌های ادبی گوش بدهم و آن‌ها را به وزیر محترم و مسئولان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی منتقل کنم.

آزاد با اشاره به اینکه متأسفانه هنوز یک شرح وظایف از سوی بنیاد شعر و ادبیات داستانی ایرانیان برای دبیران انجمن‌های شهرستان‌ها تعریف‌نشده است، به برخی دستاوردها و پیگیری‌هایش از زمانی که به سمت دبیر مجمع انجمن‌های ادبی انتخاب شد، اشاره کرد.

وی در ادامه از تشکیل اداره کل شعر و ادب در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خبر داد و گفت: در راستای ساختار سازی و کیفی سازی، پیشنهاد تشکیل شورای ارزشیابی و نظارت بر شعر و ادب را در هر استانی دارم.

مهرناز آزاد افزود: همچنین تا به امروز با ۱۳ ناشر سراسری به تفاهم رسیده‌ایم تا آثار اهالی شعر و ادب فعال در انجمن‌های ادبی را چاپ و نشر کنند.

وی درباره این تفاهم‌نامه، توضیح داد: در این تفاهم مقررشده است نیمی از هزینه چاپ را ناشر به‌عنوان حامی مالی بر عهده بگیرد و نیز مؤلف را در سود حاصل از فروش شریک کند.

آزاد ادامه داد: همچنین ناشر متعهد می‌شود نشر آثار چاپ‌شده را نیز برعهده‌گرفته و اگر اثر مؤلف در رویداد و جشنواره‌ای موفق به کسب جایزه‌ای شد، آن جایزه را شریک شود.

مهرناز آزاد در پایان با تأکید بر اینکه انجمن‌ها باید از حالت محفلی خارج شوند و با ساختار سازی و برنامه محوری به سمت آموزش و پژوهش و تألیف پیش بروند، گفت: آموزش‌ها و پژوهش‌هایی که از دل انجمن‌ها بیرون می‌آید باید علمی و کاربردی باشد.

در پایان به‌رسم تکریم و یادبود از سوی عادله کشمیری مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان لوح سپاس و هدیه‌ای تقدیم مهرناز آزاد دبیر مجمع انجمن‌های کشور شد.

یادآوری می‌شود در ابتدای نشست هر یک از دبیران انجمن‌ها دغدغه‌ها و پیشنهادهای خود را مطرح کردند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار