یکی از صحافان گرگانی که در سیزدهمین نمایشگاه کتاب گلستان غرفه داشت هدف خود را از حضور در نمایشگاه آشنایی مردم با علم صحافی عنوان کرد.

مردم با شغل صحافی کتاب آشنا نیستند/صحافی فقط تعمیر کتاب نیست

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان، سعید کوروش زاده یکی از صحافان گرگانی که در سیزدهمین نمایشگاه کتاب گلستان غرفه داشت، در رابطه با موضوع صحافی اظهار کرد: شغل صحافی خیلی شناخته شده نیست و اکثرا فکر می کنند صحافی فقط تعمیر کتاب است اما اینگونه نیست و گستره کار آن خیلی زیاد است.

وی افزود: انواع جعبه هایی که ساخته می شود از جعبه قرص و دستمال کاغذی گرفته تا جعبه شکلات، زونکن، آلبوم و ... زیر مجموعه کار صحافیست، در واقع صحافی هر نوع محصولی است که به کمک کاغذ و مقوا تولید شود زیر مجموعه صحافی قرار می گیرد. 

کوروش زاده ادامه داد: برای هر شغل و کاری باید سواد آن کار را داشت، من امسال سومین سالی است کهدر نمایشگاه کتاب شرکت می کنم، در این سه سال صحافی را معرفی می کنم در سال ۹۶ که برای بار نخست آمدم یک روزنامه را صحافی کردم ۱۷ کیلو، امسال یک روزنامه دیگر را صحافی کردم که باعث شده وقتی مردم از غرفه من رد شوند مشتاق شوند ببینند این چیست وقتی جلو می آیند ارتباطی برقرار می شود که می بینند کارهایی مانند جعبه سازی زیر مجموعه ماست. 

وی با اشاره به علت پارگی کتاب ها و نیاز به صحافی افزود: عده ای هستند که از کتاب بد استفاده می کنند مخصوصا افرادی که از قرآن و مفاتیح استفاده می کنند و هر چیزی را به عنوان نشانه بینش می گذارند، نشانه حجم کتاب را افزایش می دهد و موجب پارگی صحافی کتاب می شود، از طرفی افراد دیگری کتابخوان هستند در اثر استفاده زیاد تعمیرات مختصری نیاز دارند اما ان هایی که کتاب را بد نگه می دارند اصلا قابل تعمیر نیست. 

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار