معاون پرورشی اداره کل آموزش و پرورش گلستان گفت: 491 مدرسه در گلستان طرح یاریگران زندگی را اجرا می کنند.

491 مدرسه در گلستان طرح یاریگران زندگی را اجرا می کنند

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از اداره اطلاع رسانیو روابط عمومی  اداره کل آموزش و پرورش استان گلستان، سید خلیل حسینی پاسندی معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان گلستان در نشست تخصصی با کارشناس مسئولان و کارشناسان حوزه پیشگیری از آسیب های اجتماعی ادارات آموزش و پرورش استان که در سالن کنفرانس این اداره کل برگزار شد، اظهار کرد: کانون یاریگران زندگی، فرصت خوبی جهت هم افزایی تشکل ها و همیاری های رسمی و غیر رسمی در مدارس است.

 حسینی گفت: ما بر مبنای سند تحول به دنبال تربیت چند ساحتی دانش آموزان هستیم و تشکیل کانون یاریگران زندگی برنامه اصلی ما در سطح مدارس است و باید تلاش کنیم برنامه های کمی و کیفی مناسبی در این زمینه داشته باشم.
معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش گلستان ضمن اعلام اینکه همزمان با هفته مبارزه با اعتیاد و آسیب های اجتماعی، کانون یاریگران زندگی هم  در 20 درصد مدارس اجرایی شد، افزود: این کانون از آذر ماه امسال به طور رسمی در 491 آموزشگاه با تحت پوشش قرار دادن 114 هزار دانش آموز در 14 شهرستان استان آغاز به کار نموده است .
وی هدف از تشکیل کانون یاریگران زندگی را کاهش تمایل و خودداری از تجربه مصرف مواد و پیشگیری از آسیب‌پذیری و بروز اعتیاد در دانش آموزان مدارس دانست.
حسینی اضافه کرد: انتظار می رود کارشناسان و مدیران محترم از کلیه ظرفیت‌های موجود مدارس برای تسهیل فعالیت‌های «کانون یاریگران زندگی» استفاده حداکثری ببرند و از تشکیل گروه‌ها و جمعیت‌های موازی «کانون یاریگران زندگی» خودداری نمایند و همچنین از مشارکت دانش‌آموزان، معلمان و والدین برای عضویت و فعالیت در «کانون یاریگران زندگی» بیشترین بهره را ببرند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار