عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال 99 با بیان اینکه درآمدهای پیش‌بینی شده از فروش نفت و اخذ مالیات از نقاط ضعف بودجه 99 است، گفت:‌ با توجه به اعداد و ارقامی که در لایحه بودجه آورده شده تنگناها و فسادهای مالی فراوانی را خواهیم داشت.

نماینده مجلس: ارقام لحاظ شده در بودجه 99 موجب ایجاد فسادهای فراوان خواهد شد

به گزارش گلستان ۲۴؛ نورمحمد تربتی‌نژاد نماینده مردم گرگان در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، با اشاره به لایحه بودجه سال 99 گفت:‌ با توجه به اعداد و ارقامی که در لایحه بودجه سال 99 آورده شده تنگناها و فسادهای مالی فراوانی را خواهیم داشت.

وی افزود: با توجه به کمبود تولید و عرضه نفت درآمدها باید از بخش مالیاتی تأمین شود و اوراق باز هم در بودجه امسال پیش‌بینی شده است.

عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال 99 اظهار داشت: اگر ما بتوانیم مقداری بیشتری نفت و با قیمت بهتر در سال 99 صادر کنیم شاید بتوان درآمدهای مربوط به بخش نفت را محقق کرد.

تربتی‌نژاد خاطرنشان کرد:‌ در بودجه سال 99 به میزان 195 هزار میلیارد تومان درآمد برای بخش مالیات پیش‌بینی شده که افزایش قابل توجهی نسبت به سال 98 دارد. البته باید این موضوع را مدنظر قرار داشت که درآمدهای مالیاتی در سال 98 هم به طور کامل تحقق پیدا نکند و این می‌تواند از نقاط ضعف بودجه باشد چرا که ما در سال 98 نتوانستیم مالیات پیش‌بینی شده را محقق کنیم در بودجه 99 که بخش از بودجه به میزان قابل توجهی افزایش پیدا کرده می‌توان گفت که این بودجه براساس واقعیات بسته شده است؟

وی افزود: درآمدهای پیش‌بینی شده در بودجه 99 از دو بخش نفت و مالیات از نقاط ضعف بودجه است که باید بیشتر مورد توجه و بررسی قرار گیرد.

عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال 99 در پایان گفت: با وجود شرایط تحریمی بخش تولیدات کشاورزی ما رشد 6 درصدی داشته است پس ما می‌توانیم با تقویت بخش کشاورزی هم از نظر تولید و هم از نظر صادرات و کسب درآمد از این بخش استفاده کنیم و مشکلات ناشی از کمبود درآمدهای نفتی و مالیاتی را جبران کنیم.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار