طاهریان گفت: آیین تقدیر از کانون های برتر رویداد ملی فهما همزمان با ولادت امام علی (علیه السلام) و (۱۸ اسفند) سالروز تاسیس کانون های فرهنگی هنری مساجد برگزار می شود.

کانون های برتر رویداد ملی فهما در روز ولادت امام علی(ع) اعلام می شوند

به گزارش گلستان ۲۴؛ «مرتضی طاهریان» در خصوص اجرای رویداد ملی فهما به خبرنگار خبرگزاری شبستان در گرگان گفت: رویداد ملی فهما برای اولین بار در اسفند سال 97 مطرح شد که این رویداد زنجیره ای در ادامه اقدامات گذشته ستاد بود.

 

معاون ساماندهی و شبکه سازی ستاد هماهنگی کانون های مساجد کشور افزود: همزمان کمیته محتوایی نیز کار خود را آغاز کرد و با همکاران استانی برای اجرای این طرح مذاکراتی صورت گرفت و کمیته های دیگر هم شکل گرفت.

 

طاهریان تصریح کرد: کمیته تدوین شاخص ها و عملکردها با هدف ارزیابی شاخص های کانون ها ایجاد شد و از شهریور نیز شورای سیاستگذاری رویداد ملی فهما شکل گرفت و جلسات فشرده برای عملیات سازی برگزار و از (2 مهر) مرحله بارگذاری کانون ها بر اساس فرآیندهای جدید با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی شروع شد.

 

وی با بیان اینکه 20 روز دیگر این مرحله به پایان می رسد، اظهارداشت: پایان این مرحله به این معنی نیست که دیگر این مرحله وجود ندارد بلکه مسیر بارگذاری اطلاعات کانون ها فراهم و باز است اما این مهلت برای ارزیابی سال 98 کانون ها است.

 

معاون ساماندهی و شبکه سازی ستاد هماهنگی کانون های مساجد کشور خاطرنشان کرد: ارزیابی کانون ها به صورت سیستمی و بر اساس امتیازات کسب شده است و به موازات ارزیابی های میدانی هم صورت می گیرد و کانون هایی که برتر هستند باید ارزیابی میدانی شوند.

 

وی افزود: در ایام ولادت حضرت فاطمه زهرا(سلام الله علیها) کاندیداهای برتر در حوزه های مختلف معرفی می شوند، کاندیداهای پایتخت فرهنگ و هنر مساجد ایران، کانیداهای برتر در کمیته های هشت گانه و سایر شاخص های فرعی که قرار است تقدیر شوند.

 

طاهریان ادامه داد: آیین تقدیر از این افراد همزمان با ولادت امام علی (علیه السلام) و با (18 اسفند) سالروز تاسیس کانون های فرهنگی هنری مساجد برگزار می شود.

 

وی با بیان اینکه بر اساس طرح رویداد ملی فهما، در نهایت یک استان به عنوان پایتخت فرهنگ و هنر مساجد ایران معرفی می شود، گفت: 8 استان نیز در شاخص های اصلی و 8 گانه شامل؛ کتاب و کتابخوانی، پاسداشت مناسبت ها، قرآن و عترت، هنری و ادبی، خلاقیت و ابتکار، فضای مجازی و رسانه، شبکه سازی و ساماندهی، اوقات فراغت به عنوان استان برتر معرفی می شوند.

 

معاون ساماندهی و شبکه سازی ستاد هماهنگی کانون های مساجد کشور با اشاره به اینکه در شاخص های فرعی که 33 مورد است از 18 مورد آن قابل تقدیر می شود، افزود: در هر کدام از این 18 مورد 10 کانون معرفی می شوند؛ یعنی 180 کانون هم به عنوان کانون های برتر در حوزه های مختلف معرفی می شوند.

 

وی اظهارداشت: این رویداد می تواند به عنوان بالاترین و مهمترین رویداد در حوزه فرهنگ و هنر مساجد تلقی شود چون به دنبال این هستیم در قالب این رویداد، ظرفیت های عظیم بچه های مسجدی را در حوزه کانون های مساجد به نمایش بگذاریم که این افتخاری است برای نظام است.

 

طاهریان با بیان اینکه بچه های مسجد در حوزه فرهنگ و هنر ظرفیت های عظیمی دارند، گفت: رویداد ملی فهما به دنبال این است که این ظرفیت ها را به نمایش بگذارد و اعلام کنند که بچه های مسجد همانگونه که در جنگ تحمیلی و رخدادهای طبیعی مثل زلزله و سیل و موارد که نظام با تهدید مواجه شده در خط مقدم خدمت به ملت شریف ایران دفاع از کیان ایران اسلامی بودند در حوزه فرهنگ و هنر هم این توانایی را دارند و آمادگی دارند با توجه به توانایی های موجود در مساجد نقش آفرین باشند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار