اونس طلای جهانی طی یک ماه آینده اتفاقاتی چون امضای احتمالی سند توافق تجاری چین و امریکا و خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا در موعد ۳۱ ژانویه (۱۱ بهمن) را پیش‌رو دارد که در صورت تداوم روند کم‌نوسان دلار داخلی می‌توانند بر نرخ سکه اثرگذار باشند.

قیمت سکه چه می‌شود؟

به گزارش گلستان ۲۴؛ نرخ سکه امامی در بازار آزاد دیروز یکشنبه هشتم دی ماه تا ساعت ۱۸ با ۹ هزار تومان کاهش چهار میلیون و ۵۹۵ هزار تومان معامله شد.

قیمت سکه بهار آزادی هم در بازار آزاد دیروز یکشنبه هشتم دی ماه تا ساعت ۱۸ با ۲۰ هزار تومان کاهش به چهار میلیون و ۵۸۹ هزار تومان رسید.

قیمت نیم سکه دو میلیون و ۳۶۹ هزار تومان و نرخ ربع سکه هم یک میلیون و ۴۷۰ هزار تومان بود.

اما با این روند قیمتی، در آینده ممکن است نرخ سکه چه تغییری کند؟

نوسانات بازار ارز و سکه داخلی در روزهای اخیر کاهش محسوسی یافته است. از سوی دیگر در بازار جهانی طلا طی هفته اخیر توانست بیشترین رشد هفتگی در حدود ۵ ماه گذشته را به ثبت برساند و مرز ۱۵۰۰ دلار را با قدرت پشت سر بگذارد. اونس طلای جهانی طی یک ماه آینده اتفاقاتی چون امضای احتمالی سند توافق تجاری چین و امریکا و خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا در موعد ۳۱ ژانویه (۱۱ بهمن) را پیش‌رو دارد که در صورت تداوم روند کم‌نوسان دلار داخلی می‌توانند بر نرخ سکه اثرگذار باشند.

روزهای بی‌تلاطم بازار ارز

چند روزی است بازار ارز نوسانات کمی را تجربه می‌کند. دیروز هم این بازار یکی از آرام‌ترین روزهای خود را پشت سر گذاشت. نرخ دلار ساعت ۱۶ یکشنبه با افت ۲۰ تومانی به ۱۳ هزار و ۱۹۰ تومان رسید. درحالی‌که بلاتکلیفی تصویب لوایح FATF و نگرانی‌ها از شکاف‌های بودجه سال آینده و اثرات تورمی آن می‌توانند تقاضای احتیاطی ارز را افزایش دهند، عواملی چون پیشتازی بازار سهام در مسیر رشد و سفر آتی وزیر امورخارجه کشورمان به نیویورک از جذابیت‌های دلار خواهند کاست. روند نزولی چند روز اخیر نرخ صرافی‌های رسمی در کانال ۱۲هزار تومان هم در کنترل تقاضا موثر بوده و نشان از آن دارد که بازارساز همچنان کانال ۱۳ هزار تومان را برای دلار به رسمیت نمی‌شناسد.

 

منبع: تجارت‌نیوز

 

ارسال نظر

آخرین اخبار