رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان با اشاره به مصوبه‌ دولت برای ساخت ۴ بیمارستان جدید در استان گفت: ساخت دو بیمارستان در شهرستان‌های گمیشان و رامیان تا پایان امسال آغاز می‌شود.

ساخت بیمارستان‌های رامیان و گمیشان تا پایان امسال آغاز می‌شود

به گزارش گلستان ۲۴؛ عبدالرضا فاضل صبح امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه تعداد پرستاران در بیمارستان‌های استان نسبت به شاخص‌های وزارت بهداست پایین‌تر است اظهار داشت: تعداد پرستاران در استان برای ارائه خدمات باکیفیت به بیماران با استانداردهای وزارت بهداشت فاصله دارد.

وی گفت: حدود سه هزار و 500 پرستار در بیمارستان‌های دانشگاهی و بین 800 تا یک‌هزار پرستار نیز در بیمارستان‌های خصوصی و مراکز درمانی غیردولتی فعالیت می‌کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان درباره معوقات پرستاران بیان داشت: متوسط معوقات پرستاران در کشور 12 ماه و در استان حدود 10 ماه است. با پیگیری‌هایی که برای دریافت منابع مالی از وزارتخانه داشتیم امیدواریم به‌زودی بخشی از معوقات پرستاران پرداخت شود.

وی در بخش دیگر سخنانش به نیاز استان برای افزایش تخت‌های بیمارستانی اشاره کرد و گفت: در سفر اخیر دولتی ساخت 4 بیمارستان در استان به‌تصویب رسید که در حال پیگیری برای جذب منابع و آغاز عملیات اجرایی آن هستیم.

به گفته فاضل تا پایان امسال و با اعتباراتی که دولت اختصاص داد دو بیمارستان در شهرستان‌های گمیشان و رامیان کلنگ‌زنی می‌شود.

وی هم چنین گفت: بیمارستان شهرستان مرزی مراوه‌تپه نیز در سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد و مشکلات درمانی مردم این منطقه را برطرف می‌کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان درباره وضعیت بیمارستان 600 تختخوابی گرگان اظهار داشت: بخشی از منابع اعتباری موردنیاز برای این بیمارستان تأمین شده و به‌زودی شاهد آغاز عملیات اجرایی این پروژه خواهیم بود.

/تسنیم

ارسال نظر

آخرین اخبار