فرمانده هنگ مرزی اترک استان گلستان گفت: ۶۳ قطعه پرنده زنده از نوع باقرقره از منزل دو نفر از اهالی روستای دده اولوم بخش مرزی داشلی برون گنبدکاووس کشف و دو صیاد نیز در این رابطه دستگیر شدند.

۶۳ قطعه پرنده باقرقره در گنبدکاووس کشف شد

به گزارش گلستان ۲۴؛ سرهنگ محمدرضا سراوانی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با تشریح عملکرد مرزبانان هنگ مرزی اترک در ۲۴ ساعت گذشته، اظهار داشت: پس از دریافت اطلاعات مردمی مبنی بر اینکه دو نفر از اهالی روستای دده اولوم این پرندگان را به صورت زنده‌گیری با تور و تله‌های شکاری صید و در منزل خود نگه‌داری می‌کنند، با هماهنگی مقام قضایی، متهمان شناسایی و دستگیر شدند.

وی ادامه داد: ۶۳ قطعه پرنده باقرقره کشف شده از متهمان پس از تحویل به محیط زیست در دامن طبیعت رها شدند.

فرمانده هنگ مرزی اترک افزود:‌ همچنین سه قبضه سلاح شکاری غیرمجاز در ایست بازرسی سه‌راهی داشلی برون، گشت‌زنی در تالاب آجی گل و بازرسی از یکی از دامداری‌های روستای نارلی‌داغ کشف و سه متهم در این رابطه دستگیر شدند.

سرهنگ سراوانی اظهارداشت: ماموران هنگ مرزی اترک در ماموریت دیگر خود، سه متخلف را در حین حفاری غیرمجاز برای کشف دفینه تاریخی در منطقه مرزی آق‌تقه مراوه تپه شناسایی و در حین فرار آنان را دستگیر کردند.

هنگ مرزی اترک گلستان، مسوولیت حراست از مرزهای زمینی جمهوری اسلامی ایران با کشور ترکمنستان را درمحدوده این استان به طول تقریبی ۳۵۰ کیلومتر برعهده دارد و مقر آن در شهرستان ۳۵۰ هزار نفری گنبدکاووس واقع در شرق گلستان است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار