نماینده وزارت امور خارجه در استان گلستان گفت: افزایش ظرفیت حمل‌ونقل ریلی اینچه‌برون، ظرفیتی مناسب برای توسعه روابط بین استان و کشورهای همسایه است.

ظرفیت مناسب ریل اینچه‌برون جهت توسعه روابط بین گلستان و کشورهای همسایه

به گزارش گلستان ۲۴؛ ذوالفقار امیرشاهی، نماینده وزارت امور خارجه در استان گلستان با آیت‌الله سیدکاظم نورمفیدی، نماینده ولی‌فقیه در استان گلستان و امام‌جمعه گرگان دیدار کرد.

در این دیدار در خصوص رسیدگی به امور زندانیان استان گلستان در کشورهای همسایه، حمایت از آن‌ها و فراهم کردن زمینه ملاقات خانواده‌ها با زندانیان و همچنین در خصوص تقویت و افزایش حمل‌ونقل از مسیر اینچه‌برون با کشورهای همسایه و برقراری خط پروازی مستقیم گرگان- آکتائو بحث و تبادل‌نظر شد.

همچنین در این دیدار بر تقویت افزایش مناسبات دوجانبه با کشور ترکمنستان و تبادل تجاری و افزایش تبادل بازرگانان دو کشور از طریق نوار مرزی بحث و گفتگو شد.

امیرشاهی در این دیدار همچنین ضمن تشریح پیگیری‌ها در خصوص موضوع مفقودی دو نفر از زائران گلستانی در ایام اربعین، گفت: خوشبختانه هر دو نفر پیدا و به خانواده‌هایشان تحویل داده شدند.

وی خاطرنشان کرد:‌ تقویت و افزایش ظرفیت حمل‌ونقل ریلی اینچه‌برون، ظرفیتی مناسب برای توسعه روابط بین استان گلستان و کشورهای همسایه است.

آیت‌الله نورمفیدی نیز در این دیدار خواستار رفع حل مشکلات مناسبات میان ترکمنستان و جمهوری اسلامی ایران، تقویت راه‌آهن و فعال شدن جزیره آشوراده به‌منظور جذب گردشگران خارجی شد.

این دیدار در راستای دیدار ماهانه بین نماینده وزارت امور خارجه با نماینده ولی‌فقیه در گلستان در خصوص آخرین تحولات و پیگیری‌های به عمل آمده در راستای ارتباط ارگان‌های استان گلستان با نماینده وزارت امور خارجه برگزار شده است.

ایسنا

ارسال نظر

آخرین اخبار