واژگونی اتوبوس تهران - کلاله و جان باختن ۱۹ گلستانی، برگزاری ویژه برنامه‌های بزرگداشت سردار سلیمانی، ادامه لایروبی رودخانه‌های استان، کشف بیش از ۴ هزار کیلوگرم فرآورده‌های دامی غیر مجاز و به‌روزرسانی تجهیزات راهداری با ۳۰میلیارد ریال اعتبار، از جمله رویدادهای خبری گلستان در هفته گذشته بود.

گلستان در هفته‌ای که گذشت

به گزارش گلستان ۲۴؛ بر اثر واژگونی و سقوط اتوبوس تهران - کلاله به داخل دره در جاده سوادکوه ١٩ نفر از مسافران گلستانی این اتوبوس جان باختند و ۲۴ نفر مصدوم شدند.

حجت الاسلام روحانی رییس جمهوری در پی وقوع این حادثه، ضمن تسلیت و ابراز همدردی با خانواده‌های داغدیده، تاکید کرد: متاسفانه تکرار چنین حوادث اندوهبار جاده ای نشان می‌دهد به‌رغم همه اقدامات انجام شده، باید نظارت‌ها و برنامه‌ریزی‌های بیشتری در این زمینه صورت گیرد. 

استاندار گلستان نیز ضمن ابراز تاسف از این حادثه و عرض تسلیت به خانواده های داغدار و آرزوی صحت و سلامت برای مصدومان، از مدیران مربوطه پیگیری علل حادثه و رسیدگی به وضعیت مصدومان را خواستار شد.

**

مردم گرگان و دیگر شهرهای استان گلستان در هفته گذشته با تجمع و راه پیمایی علاوه بر گرامیداشت یاد سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، اقدام تروریستی آمریکا در به شهادت رساندن فرمانده سپاه قدس و همراهانش را محکوم کرده و خواستار اجماع جهانی علیه جنایت و نقض حقوق ملت‌ها شدند.

در این هفته همچنین همزمان با سراسر کشور و بشکرانه توفیق در اجرای موفقیت آمیز انتقام سخت سپاه از دولت تروریستی آمریکا در به شهادت رساندن سردار سلیمانی، غریو الله اکبر در آسمان شهر و روستاهای گلستان طنین انداز شد.

بازتاب اقدام متقابل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در شلیک موشک به پایگاههای نظامی آمریکا در پاسخ به حمله تروریستی و شهادت سردار سلیمانی هرچند در صحنه عمومی استان واکنش دسته جمعی همزمان بدنبال نداشت اما شماری از مردم استان بصورت پراکنده در سطح شهر و روستاهای منطقه شادمانی علنی کردند.

 

 در شهرستان بندرترکمن واقع در غرب گلستان که جمعیت غالب آن را ترکمن‌های اهل سنت تشکیل می دهند؛ عده‌ای با پخش شیرینی و تبریک به یکدیگر از شلیک موشک های سپاه ابراز خوشحالی کردند.

در آق قلا و گمیشان هم صحنه های مشابهی رخ داد و مردم با پخش گل و شیرینی و به راه انداختن کاروان‌های موتوری از پاسخ سپاه به اقدام تروریستی آمریکا شادمانی و حمایت کردند.

**
رییس شبکه دامپزشکی گنبدکاووس گفت: چهار تن و ۵۰ کیلوگرم انواع فرآورده‌های خام دامی غیربهداشتی شامل انواع گوشت قرمز، مرغ و آلایش خوراکی دام و طیور فاسد و لاشه‌های کشتار غیرمجاز از ابتدای سال‌جاری تاکنون در این شهرستان شناسایی و معدوم شد.

**

مشاور امور بین‌الملل و توافقنامه‌های تجاری سازمان توسعه تجارت ایران در گرگان گفت: تجارت با کشورهای عضو اتحادیه اوراسیا، موثرترین اقدام ایران برای توسعه اقتصادی و عبور از تحریم است.

میرهادی سیدی اظهار داشت: کشورهای عضو اتحادیه اوراسیا حدود ۵ تریلیون دلار تولید ملی دارند و حجم تجارت ۵ کشورهای عضو آن ۸۵۰ میلیارد دلار است که ایران می تواند از این بازار برای رونق اقتصادی و صادرات کالاهای خود استفاده کند.

**

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گلستان گفت که همزمان با اجرای طرح زمستانه و با ۳۰ میلیارد ریال اعتبار، ناوگان و تجهیزات راهداری این اداره‌کل نوسازی و بازسازی شد.

 مهدی میقانی افزود: این اعتبار برای خرید ۴۰ دستگاه ماشین آلات سبک، نیمه سنگین و سنگین و تهیه ۳۰ فقره تجهیزات راهداری از جمله نمک‌پاش و تیغه برف‌روب هزینه شد.

**

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گلستان گفت: طبق بررسی‌ها و به دلیل خسارت ناشی از ورود رسوبات حوضه‌های آبخیز پس از سیل ابتدای سال باید یک هزار و ۲۵ کیلومتر از طول رودخانه‌های استان لایروبی شود که تاکنون ۱۸۶ کیلومتر آن لایروبی شد.

علی نظری اظهار داشت: گلستان ۲ هزار و ۷۰۰ کیلومتر رودخانه دارد که یک هزار و ۸۰۰ کیلومتر آن هر سه سال نیازمند لایروبی است که اجرای آن به بودجه فراوان نیاز دارد.

**

رییس میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی بندرترکمن گفت که امسال ۱۸ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال وام مشاغل خانگی به هنرمندان این شهرستان پرداخت شد که از این طریق ۱۷۰ نفر دارای شغل پایدار شدند.

 محمد نصیری اظهار داشت: رشته‌های سوزن‌دوزی، گلیم‌بافی، حصیربافی، تولیدات چرم دست دوز، ساخت سازهای سنتی و قلاب بافی از مهم‌ترین رشته‌های فعال بندرترکمن است.

**

علی محمد چوپانی رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی گرگان بر ضرورت تسریع در احداث و بهره‌برداری از راه‌آهن اینچه‌برون - شاهرود به عنوان یک ظرفیت مناسب برای رونق صادرات و جابه‌جایی کالا از استان گلستان تاکید کرد.

**

تیم دختران شهر گرگان با پیروزی در دیدار مقابل ستاد شرکت ملی گاز تهران یک هفته قبل از پایان دور مقدماتی با صدرنشینی راهی مرحله حذفی لیگ برتر بسکتبال زنان کشور شد.

**

اعضای مجمع هیات کبدی گلستان پس از ۲ سال بلاتکلیفکی در حضور رییس فدراسیون و مدیرکل ورزش و جوانان استان، ولی الله مقصودلو را به عنوان رییس این هیات انتخاب کردند.

**

در هفته هفدهم لیگ برتر بسکتبال مردان تیم بسکتبال شهرداری گرگان با نتیجه ۷۸ بر ۶۰ میزبانش رعد پدافندهوایی شهر را شکست داد. 

این تیم در هفته شانزدهم نیز با نتیجه ۶۲ بر ۵۸ مهمان مشهدی‌ خود آویژه صنعت پارسا را با شکست بدرقه کرده بود.

/ایرنا

ارسال نظر

آخرین اخبار