معاون برنامه‎ریزی و سرمایه‎گذاری اداره‎کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان گفت: 50 پروژه گردشگری با سرمایه‎گذاری 3 هزار میلیارد تومانی در گلستان در دست اقدام است که با بهره‎برداری آنها برای 5 هزار و 699 نفر اشتغال ایجاد می‎شود.

ساماندهی 220 تشکل در حوزه گردشگری و غیرگردشگری در گلستان

به گزارش گلستان ۲۴؛ مجید رحمانی‌خلیلی عصر سه‌شنبه در گفت‎وگو با خبرنگاران استان گلستان اظهار کرد: ایجاد زیرساخت‎های گردشگری از جمله وظایف ما است که مصادیق 16‎گانه تأسیسات گردشگری را شامل می‎شود.

وی افزود: ایجاد زیرساخت‎های لازم در تأمین آب، برق، گاز و راه دسترسی در محورهای گردشگری و حوزه توانمندسازی تشکل‎های مردم‎نهاد در حوزه معاونت سرمایه‎گذاری و تأمین منابع است.

* پیش‎بینی می‎شود یک هزار میلیارد تومان پروژه در سال 1398 در گلستان به بهره‎برداری برسد

معاون برنامه‎ریزی و سرمایه‎گذاری اداره‎کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان تصریح کرد: در 10 سال گذشته سرمایه‎گذاری در حوزه گردشگری به چشم مسؤولان استان نمی‎آمد و مجموع پروژه‎ها و درخواست‎های سرمایه‎گذاری در سال 1384 کمتر از 10 میلیارد تومان بود که در حال حاضر بیش از 3 هزار میلیارد تومان پروژه سرمایه‎گذاری بخش گردشگری در دست اقدام در گلستان وجود دارد.

رحمانی‌خلیلی بیان کرد: پیش‎بینی می‎شود یک هزار میلیارد تومان پروژه در سال 1398 در گلستان به بهره‎برداری برسد که با توجه به تورم و شرایط اقتصادی، بهره‎برداری از 300 میلیارد تومان سرمایه‎گذاری در بخش گردشگری تا پایان سالجاری قطعی است.

وی یادآور شد: 50 پروژه بدون احتساب پروژه‎های بوم‎گردی با سرمایه‎گذاری 3 هزار میلیارد تومان در گلستان در دست اقدام است که با بهره‎برداری آنها برای 5 هزار و 699 نفر اشتغال ایجاد می‎شود.

معاون برنامه‎ریزی و سرمایه‎گذاری اداره‎کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان گفت: در گذشته فرایند صدور مجوز و یا ایجاد تأسیسات گردشگری به‎ویژه در خارج از محدوده شهری بسیار زمانبر بود و دو الی سه سال طول می‎کشید اما در حال حاضر این شرایط تغییر کرده است.

رحمانی‌خلیلی با بیان اینکه در خصوص توسعه اقامتگاه‎های بوم‎گردی اقدامات خوبی صورت گرفت، خاطرنشان کرد: در حالی که تعداد اقامتگاه‎های بوم‌گردی در گلستان قبل از سال 1397، به تعداد انگشتان دست نمی‎رسید اما امروزه این شرایط تغییر کرده و مشکلات این بخش مرتفع شده است.

وی یادآور شد: در سال گذشته 100 اقامتگاه بوم‎گردی در گلستان به بهره‎برداری کامل رسیده و پروانه آن صادر شده و مرمت و تجهیز 60 اقامتگاه بومگردی نیز به اتمام رسیده و در مرحله صدور مجوز هستند.

* تا پایان سال تعداد اقامتگاه‎های بوم‎گردی در گلستان به 220 مورد خواهد رسید

معاون برنامه‎ریزی و سرمایه‎گذاری اداره‎کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان تصریح کرد: ایجاد 120 اقامتگاه بوم‎گردی برنامه امسال ما است و پیش‎بینی می‎کنیم این مقدار به راحتی تحقق یابد و تا پایان سال تعداد اقامتگاه‎های بوم‎گردی در گلستان به 220 مورد خواهد رسید.

رحمانی‌خلیلی با تأکید بر اینکه بسیاری از ظرفیت‎های گردشگری استان گلستان در جوامع محلی، محیط‎های طبیعی و روستاها قرار دارد لذا به سمت ایجاد بوم‎گردی‎ها حرکت کردیم، گفت: استان گلستان به‎عنوان گنجینه اکوتوریسم ایران شناخته می‎شود.

وی اضافه کرد: در سال گذشته کل اقامتگاه‎های بومگردی که به استان‎ها تکلیف شده حدود یک هزار مورد بوده که 100 بومگردی در استان گلستان موفق به صدور پروانه بهره‎‎برداری شده‎اند.

*220 تشکل در حوزه گردشگری و غیرگردشگری در گلستان ساماندهی شدند

معاون برنامه‎ریزی و سرمایه‎گذاری اداره‎کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان با اشاره به اینکه ایجاد مجتمع‎های بزرگ تفریحی و توریستی در سواحل و دیگر نقاط استان در دستور کار قرار دارد، خاطرنشان کرد: مشکلات پروژه «آرمان طبیعت» در حال حل است و تا پایان سال جاری افتتاح و کلنگ‎زنی خواهد شد.

رحمانی‌خلیلی با بیان اینکه 220 تشکل در حوزه گردشگری و غیرگردشگری در گلستان ساماندهی شدند، افزود: برنامه‎های آموزشی خوبی برای این تشکل‎ها برگزار شد و برای این امر تنها به تشکل گردشگری اکتفا نکردیم و معتقد هستیم اگر تشکلی در حوزه محیط زیست و حفظ و حراست از منابع طبیعی هم فعالیت دارد در راستای برنامه‎های میراث فرهنگی است.

وی بیان کرد: اثرهای تاریخی فراوانی در بافت گرگان و گمیشان و برخی نقاط استان گلستان وجود دارد که همه آنها باید تملک می‎شدند و براساس اعتبار تملک بازسازی می‎شدند اما این اعتبارات کافی نبود و در سال گذشته 5 میلیارد تومان از سازمان مدیریت و برنامه‎ریزی تحت عنوان کمک‎های فنی و اعتباری مصوبه گرفتیم تا به بناهای بافت تاریخی گرگان، گمیشان و ... اختصاص یابد.

/فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار