رئیس کل دادگستری استان گلستان از قدردانی معاون اول قوه قضاییه از تلاش‌های دادگستری گلستان در راستای کاهش جمعیت کیفری خبر داد.

قدردانی معاون اول قوه قضاییه از تلاش‌های دادگستری گلستان برای کاهش جمعیت کیفری
به گزارش گلستان ۲۴؛ هادی هاشمیان، رئیس کل دادگستری گلستان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان از قدردانی معاون اول قوه قضاییه از تلاش‌های دادگستری گلستان در راستای کاهش جمعیت کیفری خبر داد و عنوان کرد: جلوگیری از ورود محکومان کمتر از سه روز به زندان، بررسی پرونده زندانیان در بدو ورود و افزایش بازدید قضات از زندان‌ها برای پیگیری مشکلات و درخواست‌های زندانیان از علل قدردانی معاون اول قوه قضاییه از اقدامات دادگستری استان گلستان است.

رئیس کل دادگستری استان گلستان افزود: استفاده از مجازات‌های جایگزین به جای زندان در کاهش جمعیت کیفری استان گلستان اثرگذار بود.
وی با اشاره به تاکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی و رئیس قوه قضاییه بر کاهش جمعیت زندان‌ها گفت: استفاده بیشتر از آرای جایگزین به جای حبس، افزایش بازدید قضات از زندان‌ها برای بررسی وضعیت زندانیان و رسیدگی به مشکلات آنان، پایش زندانیان به منظور جلوگیری از ورود به زندان افرادی که وثیقه و کفیل دارند از جمله برنامه‌های امسال دادگستری برای کاهش زندانیان است.

رئیس کل دادگستری استان گلستان عنوان کرد: صدور بیشتر آرای جایگزین زندان، افزایش صلح و سازش در پرونده‌ها و بازدید بیشتر قضات از زندان‌ها از جمله اقداماتی است که در برنامه اجرایی ۹۸ استان گلستان پیش بینی شده است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار