معاون فرهنگی، اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان گلستان گفت: گرامیداشت شهدای هفتم تیر امشب در مسجد جامع گرگان برگزار می‌شود.

برگزاری مراسم بزرگداشت شهدای هفتم تیر در گرگان

به گزارش گلستان۲۴؛ حجت‌الاسلام مهدی قاسمی وناجمی پیش از ظهر امروز در آیین تجلیل از کارکنان دستگاه قضایی استان گلستان اظهار کرد: رویکرد جدید ریاست قوه قضاییه برای برگزاری برنامه‌های هفته قوه قضاییه موجب شد علاوه بر اجرای برنامه‌های سال گذشته، نشست‌های متعددی را با گروه‌های مختلف جامعه داشتیم تا ضمن معرفی خدمات دستگاه قضا به مردم و اقشار مختلف جامعه، نقدها و پیشنهادات آنها نیز شنیده شود.

وی ادامه داد: در راستای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و جرایم نشست های مختلفی را با اقشار مختلف جامعه داشتیم و راهکارها و پیشنهادات این گروه‌ها را شنیدیم و آنها را لحاظ خواهیم کرد.

معاون فرهنگی، اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان گلستان با بیان اینکه برنامه‌های هفته قوه قضاییه در گلستان از سوم خردادماه آغاز شد، بیان کرد: حضور در مساجد و گفت و گوی چهره به چهره با مردم از جمله دیگر برنامه‌هایی بود که به مناسبت هفته قوه قضاییه در دستور کار قرار دادیم.

قاسمی وناجمی اذعان کرد: امشب گرامیداشت شهدای هفتم تیر و شهید بهشتی در مسجد جامع گرگان برگزار خواهد شد و فردا نیز رئیس کل دادگستری گلستان در مصلای نماز جمعه گرگان سخنرانی می‌کنند.

وی اضافه کرد: همچنین در نماز جمعه فردا دیدار چهره به چهره با مردم خواهیم داشت و رئیس کل دادگستری گلستان، دادستان مرکز استان و معاونان و قضات دستگاه قضایی در این دیدارها حضور خواهند داشت و به مشکلات و سوالات مردم می‌پردازند.

 *دستگاه قضایی سالم است

رئیس حفاظت اطلاعات دادگستری استان گلستان نیز در این مراسم اظهار کرد: هفته قوه قضاییه ظرفیت و فرصت مناسب برای خودآزمایی است و در گزاره های دینی ما آمده است که قبل از اینکه شما را بیازمایند خودتان را بیازمایید.

رمضانعلی عابدی تصریح کرد: این دستور بسیار عمیق و ژرفی است که انسان هر روز خود را محاسبه کند و در عملکرد خود بازبینی داشته باشد.

عابدی افزود: ما چشمان و گوش‌های مردم هستیم و تلاش ما و همکارانمان که دلسوزانه کار می‌کنند قابل تقدیر است.

وی بیان کرد: اگر خودمان عمیقا بنگریم پی خواهیم برد که در دستگاه قضایی از حدود 12 هزار قاضی در سطح کشور برای 60 قاضی یعنی کمتر از نیم درصد مشکلاتی به وجود آمده و این آمار گویای آن است که دستگاه قضایی سالم است و باید به خود ببالیم که در چنین تشکیلاتی کار می‌کنیم.

رئیس حفاظت اطلاعات دادگستری گلستان با بیان اینکه مردم ما را رصد می‌کنند، ابراز کرد: تشکیلات قضایی حکومتی و حاکمیتی است و اگر کوچکترین ترکشی بخورد دشمن سریعا به سراغ آن می رود و دست به بزرگنمایی می‌زند.

عابدی در پایان افزود: نشاط کاری باید بین کارکنان دستگاه قضایی تزریق شود.

معاون قضایی رئیس کل دادگستری گلستان نیز در این مراسم اظهار کرد: برخورد مطلوب با بداخلاقی‌ها از ویژگی های بارز شهید بهشتی بود، روزی گروهی مسائل خلاف واقع به ایشان نسبت دادند که راننده اش اعلام کردند بیایید منزل شهید بهشتی را ببینید که معترضان پس از دیدن منزل ایشان پی می‌برند که تبلیغات سوءدشمن اشتباه بوده است در واقع با این برخورد منصفانه شهید بهشتی معترضان به اشتباه خود پی بردند.

محمدرضا مزیدی یادآور شد: مبارزه با فساد از تاکیدات مقام معظم رهبری است و این مهم در درون و بیرون قوه قضایی در دستور کار است.

وی گفت: هزاران قاضی پاک و سالم در سطح کشور کار می‌کنند که یک قاضی ناباب پیدا می‌شود و مشکل‌ساز می‌شود.

معاون قضایی رئیس کل دادگستری گلستان تصریح کرد: تعداد قضات فاسد و ناباب در برابر قضاتی که شریف، پاک و سالم هستند بسیار ناچیز و کم است اما یک نسبت کم و درصد کوچک نیز تاثیرات مخربی می‌گذارد.

/فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار